کد خبر: ۱۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از طرح تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان مجلس درخصوص وزارت امور خارجه، خبر داد.

به گزارش قلم نیوز- "قلی‌الله قلی‌زاده" از تحقیق و تفحص مجلس، از وزارت امورخارجه خبر داد و در تشریح جزئیات آن، گفت: مدت‌هاست اغلب نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران انتقاداتی را به آقای ظریف و مجموعه وزارت امورخارجه در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی دارند اما توضیحات قانع‌‌کننده‌ای از سوی مسئولان این وزارتخانه به نمایندگان ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی با مشکلات بسیاری برای شرکت‌های تخصصی این حوزه همراه است، اظهار داشت:  ظرفیت‌‌های خوبی در حوزه شرکت‌های خدمات فنی و ممهندسی وجود دارد که دستگاه دیپلماسی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کند و به تعبیری می‌توان گفت که این ظرفیت‌ها را نادیده گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، اضافه کرد: کم‌کاری‌های وزارت خارجه در صادرات خدمات فنی و مهندسی موجب شده تا تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران نیز طرح تحقیق و تفحص از وزارت خارجه را در دستورکار قرار دهند.

قلی‌زاده تصریح کرد: تاکنون جلسات متعددی با آقای ظریف، پیرامون محورهای تحقیق و تفحص از این وزارتخانه داشته‌ایم، بخشی از توضیحات وی برای نمایندگان قانع‌کننده بود و بخشی نیز قانع‌کننده نبوده است که بررسی‌های بیشتری باید صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان با بیان اینکه گزارش مجلس درباره تحقیق و تفحص از وزارت امور خارجه در حال نهایی شدن است، بیان کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه 98 در دستورکار مجلس قرار دارد، بنابراین گزارش نهایی آن پس از جمع‌بندی و پس از بررسی بودجه تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: