کد خبر: ۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم به ایسنا خبر داد

توجه به برنامه‌های موسیقایی در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مخالف استفاده از موسیقی به عنوان یک هنر و روش فرهنگی در دانشگاه‌ها نیست، افزود: برنامه‌های موسیقایی در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد اما توصیه شده است کنسرت‌های مستقل در دانشگاه برگزار نشود.
توجه به برنامه‌های موسیقایی در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی

دکتر سید ضیا هاشمی با اشاره به بازنگری آیین نامه نحوه فعالیت موسیقایی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: محتویات این آیین‌نامه تا حد زیادی مشخص شده است. مراحل نهایی آن در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری کارگروه فرهنگی تربیتی با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و همچنین مشارکت دستگاه‌های مختلف متولی آموزش عالی از جمله وزارت علوم آخرین گام‌ها را برمی‌دارد.

وی افزود: این آیین‌نامه در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مطرح و دیدگاه ها و نظرات حول محور آن بیان شده است؛ به زودی آخرین ویرایش‌ها صورت می گیرد و پس از اینکه از ناحیه دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به وزارت علوم ابلاغ شد، از طرف وزارت علوم به دانشگاه‌ها نیز، ابلاغ می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم درمورد جزییات آیین نامه مذکور توضیح داد: شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مخالف استفاده از موسیقی به عنوان یک هنر و روش فرهنگی در دانشگاه‌ها نیست و استفاده از برنامه‌های موسیقایی در قالب برنامه‌های فاخر فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد اما توصیه شده است کنسرت‌های مستقل در دانشگاه برگزار نشوند؛ همچنین برای کنترل چارچوب فعالیت‌های موسیقایی مجموعه‌ای پیش بینی شده که روی استفاده مناسب از این هنر بررسی و نظارت خواهد داشت.
نظرات بینندگان