کد خبر: ۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

حدود هزار کیلومتر پروژه ریلی کشور به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: با تأمین منابع مالی مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری ۹۷۰ کیلومتر از پروژه‌های ریلی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش قلم نیوز- "خیرالله خادمی" بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ضمن اشاره به برخورداری از یک هزار کیلومتر پروژه ریلی در کشور، اظهار داشت: این پروژه‌ها طی سال گذشته و امسال هدفگذاری شده و امیدوار به اتمام قسمت عمده‌ای از این طرح‌ها هستیم.

به گفته وی بهره مندی استان اردبیل از خطوط ریلی یکی از مهمترین نیازمندی‌های موجود بود که با تلاش مجمع نمایندگان و استانداری اردبیل در حال تحقق است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با تلاش‌ و پیگیری‌های انجام یافته خوشبختانه منابع مالی مورد نیاز برای اتمام طرح طی شده است، افزود: خط ریلی اردبیل - میانه بعد از پروژه قزوین - رشت به عنوان دومین طرح ریلی بزرگ حمل و نقل کشور نامیده می‌شود که در نوع خود از سختی‌های مسیر خاصی برخوردار است.

به گفته خادمی پروژه راه‌آهن اردبیل به دلیل کوهستانی بودن دارای تونل‌ها و پل‌های خاص و متعددی بوده که بهره‌برداری از آن و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم را دشوار نموده است.

وی از در حال اجرا بودن سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور خبر داد و اضافه کرد: در این پروژه ۳۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام پذیرفته که در نوع خود کم نظیر است.

نظرات بینندگان