کد خبر: ۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷
برگزاری برنامه‌هاي «روز کیش» در جزیره
پيش از اين بيشتر «روز شيراز» و «روز تهران» را ديده بوديم. امسال با خلاقيت مديران سازمان منطقه آزاد كيش، اين جزيره نيز در تقويم خود صاحب يك روز شد. روزي براي معرفي بيش از پيش جاذبه‌هاي گردشگري نگين خليج فارس و فرصتي براي رايزني‌هاي اقتصادي و فرهنگي. بيستم آبان‌ماه در حالي در تقويم كيش ثبت شد كه تاكنون در اين جزيره هيچ‌گاه ده‌ها رويداد همزمان در حوزه‌هاي مختلف اتفاق نيافتاده بود.
 20 آبان به عنوان روز کیش نامگذاری شده است و در این روز با برگزاری جشن ها و آیین های شاد و متنوع و ارائه تخفیف در حوزه های مختلف خدماتی و گردشگری تلاش می شود روزی ماندگار در خاطر شهروندان و گردشگران کیش ثبت شود.
مراسم گرامیداشت روز کیش از ابتداي اين هفته با حضور دبیر و معاونان شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، نمایندگان بندرلنگه و شبستر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان و شهرداران استان اصفهان، همسر و دختر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، خانواده های شهدای جزیره کیش، مسئولان نظامی و انتظامی، روسای جوامع و اصناف، مسئولان محلی و جمع کثیری از شهروندان و گردشگران کیش در مجموعه آوای خلیج فارس برگزار شد.

«روز كيش» نقطه عطف زيبا انديشيدن
 انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد ارزشمند از حضور شهروندان، گردشگران و مسئولان در مراسم روز کیش تقدیر کرد و گفت: در میان فصل های سال، پاییز فصل رنگ ها، زیبای ها و عشق است از مهر و مهرگان آغار می شود. مهر به معنی دوستی و مهربانی، خورشید تابان و آغاز فصل دانش اندوزی است و به آذر به معنای آتش و درخشان ختم می شود در میانه این فصل زیبا ماه آبان است به تعبیری آبان ترکیبی از آب و نان است و برکت و آبانی و گشایش و خوبی در معیشت و زندگانی در بیشتر نقاط کشور است.
وی افزود: پاییز مقدمه خزان است که درختان باید خودشان را برای ایستادن برهنه در برابر زمستان طولانی آماده کند اما در کیش پاییز پنجره ای است به سوی بهار و ماه آبان آغاز این بهار دلکش است. ماه آبان در کیش هوا رو به اعتدال می رود دریا و آسمان هم رنگ می شوند و به هم پیوند می خورند و مجموعه ای بهشتی را برای هموطنان در سراسر کشور فراهم می کنند تا چند روزی را در آسایش و راحتی در جزیره کیش سپری کنند.
«روز كيش» فرصتي براي گردشگري
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح علت برگزیدن روز بیستم آبان به عنوان روز کیش اظهار داشت بیست یک عدد دوست داشتنی و نشانه کاملترین، موفق ترین و کام رواترین است. بیست را ما همیشه دوست داشتیم بیست ترکیب دو عدد 2 و صفر است 2 تذکر این معناست که فقط او که یگانه بی همتای تنها است می تواند فرد بماند و هم اوست پروردگار جهانیان که همه را زوج آفرید چه نباتات و چه حیوانات و چه انسانها و زوج بودن یعنی همبستگی یعنی هماهنگی یعنی مشارکت یعنی همراهی در این پهنای گیتی.
هر کسی و هر چیزی نیمه گم شده ای دارد که اگر آن را پیدا کند به کمال می رسد. 2 یعنی عشق یعنی همراهی، زوج یعنی باروری، طراوت و زیبایی، بیستم آبان ماه را به واسطه این خوش یمنی انتخاب کردیم برای روز کیش از اینجاست که روز کیش به یک روز طلایی برای کیش تبدیل شود، روز کیش فرصتی است که همه ما بدانیم و مصمم شویم که هر اتفاقی در کیش می افتد باید مهر یگانگی، جذابیت و فردانیت بر آن بخورد که هیچ چشمی نتواند این پدیده را نادیده بگیرد.
دکتر انصاری لاری درادامه گفت: روز کیش یعنی اندیشه زیبا، کار متفاوت، تلاش جمعی همه مردمان جزیره کیش، فعالان اقتصادی، صاحبان مراکز پذیرایی، هتل ها، صنعت گران و کارگران عزیز و زحمتکش، فعالان حمل و نقل عمومی جزیره کیش و همه هموطنان عزیز در جزیره کیش و گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می کنند و باید مصمم باشیم که روز کیش را نقطه عطفی برای زیبا اندیشیدن و متفاوت کار کردن بدانیم. در کیش هم ما باید چنان نو آورانه و زیبا و دلربایانه عمل کنیم که در چار چوب ارزش های پذیرفته شده دینی، اخلاقی و انسانی خودمان روش ها و منش ها را پی ریزی کنیم و الگویی باشیم برای کشور نه اینکه دنبال رو باشیم. در همه زمینه ها، کیش زیبا این ظرفیت و آمادگی را دارد،
وی تاکید کرد: روز کیش فرصتی است برای تجلیل و سپاسگزاری و تحسین همه مردان و زنانی که در طول سالیان دور و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمر همت بستند و کیش را به صورتی که امروز می بینید امن، سالم، زیبا و سبز برای همه ما فراهم کرده اند و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به نحو شایسته ای با اهدای آیین نامه و نشان از این عزیزان تقدیرکنیم.

كيش به دنبال رويدادسازي و خاطره‌سازي
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش گفت: روز کیش رویدادی سازنده و دفتری تازه برای ادامه پیشرفت و توسعه این جزیره گردشگری است.
سعید پورعلی در مراسم افتتاحیه روز کیش با اشاره ظرفیت ها و توانمندیهای این منطقه گفت: کیش برای استمرار رونق و شکوفایی خود نیاز به معرفی در بازارهای ملی؛ بین‌المللی و منطقه‌ای دارد و رویداد‌سازی و خاطر ه‌سازی یکی از راه‌های رونق و توسعه این منطقه است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی و فرصت‌های مهمی وجود دارد که باید با ابزارهای مختلف نه تنها در داخل بلکه در سطح جهانی آنها را تبیین و معرفی کرد لذا بدین منظور ستاد تدبیر کیش ابتدا در جغرافیای محلی و سپس در سطح ملی کار خودش را آغاز کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی کیش تاکید کرد: کیش سرزمین مهر و محبت و دوستی و دروازه ایران به جهان و جهان به ایران است که این ویژگی‌ها را با میهمانانش به‌عنوان گردشگران این منطقه به اشتراک می‌گذارد
وی با بیان اینکه هرکدام‌ از سنت‌ها و جاذبه‌های تاریخی کیش قابلیت تبدیل به‌رویداد شدن را دارد، افزود: ستاد کیش برای توسعه هرچه بیشتر این جزیره، تصمیم گرفت که روز کیش را به‌عنوان رویداد معرفی کند و در راستای همین موضوع 3 نشان ویژه برای قدردانی از فعالان عرصه های مختلف با عنوان نشان کیش در سه شکل دریا، صدف و مروارید طراحی شده که فعالان برتر و تاثیرگذار در توسعه جزیره کیش اعطا می شود و بر همین اساس نشان دریا مختص به مدیران ارشد، صدف مختص به اهالی فرهنگ و هنرمندان و نشان مروارید مختص به سرمایه‌گذاران است.
پورعلی ابراز امیدواری کرد که شور و نشاط در جزیره، همراه با رونق و آبادانی این خطه با حمایت و همراهی بخش خصوصی، عمومی، رسانه، بازاریان، اصناف، سرمایه‌گذاران و مردم رشدی افزون داشته باشد. 

آمادگي كيش براي افزايش سه برابري ظرفيت گردشگري 
مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری در مراسم افتتاح این روز که برای نخستین بار جشن گرفته می شد، با اعتقاد بر اینکه رویداد ٢٠ آبان به حفظ و توسعه بومیت و توانمند سازی جامعه محلی منجر خواهد شد، گفت: سالانه ٢ میلیون گردشگر به این جزیره سفر می کند که با توسعه امکاناتی همچون فرودگاه این جزیره برای پذیرش ٨ میلیون گردشگر آماده می‌شود که امیدوارم تا یک یا یک و نیم سال آینده محقق شود.
او کیش را منطقه استراتژیک خواند و تاکید کرد با وجود بندرگاه ها و۵٠ هتل که ١٠ واحد آن ۵ ستاره‌ است و ایجاد و بهره برادری درست از مسیر دریایی می توان این مقصد گردشگری و استراتژیک را در منطقه تقویت کرد.

گردشگري تنها راه ديپلماسي عمومي است
ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی کیش را چهارمین مقصد گردشگری در جنوب غرب آسیا معرفی کرد و اظهار کرد: کیش ظرفیت استثنایی در کشور دارد، می تواند موتور محرک اقتصاد و توسعه همه جانبه بخشی از کشور باشد و در شرایطی که نابخردی و یکجانبه گرایی فردی دلال مسلک در رأس آمریکا اقتصاد ایران را نشانه گرفته، کیش می‌تواند با تدبیر و حکمت دریچه ایران به روی جهان باشد.
او گردشگری را تنها راه دیپلماسی عمومی دانست و گفت: گردشگران با حضور در این منطقه امن می توانند سفیران خوبی برای ایران باشند.
شریفی بیان کرد: متاسفانه نگاه جامعی به مناطق آزاد وجود ندارد. تحول در این مناطق، سیاست های چند جانبه گرایانه، اعمال سیاست های متناقض و اجرا نکردن قوانین یعنی نفسِ پیشرفت این مناطق را گرفتن.
این نماینده مجلس گفت: جزیره کیش از حالت کما خارج شده اما به باز تعریف حوزه های مخالفت به‌ویژه گردشگری و باز تعریف نگاه به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نیاز دارد.

تاكيد امامان جمعه كيش بر رفاه ساكنان جزيره
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش گفت: بهترین شهر، جایی است که انسان در آن رفاه و آسایش داشته باشد و وظیفه ما مسؤولان ایجاد رفاه و آسایش برای مردم است.
شیخ یعقوب شمس  امام جمعه اهل سنت در این جزیره نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت بین فرقه های مذهبی این جزیره، گفت: باید بدون تفکر کوتاه بینانه قومی و هزینه، در مسیر توسعه حرکت کنیم و این نگاه تحولگرایانه را در همه حوزه های این جزیره گسترش دهیم.

«روز كيش» فرصتي براي گردشگري

گفتني است همزمان با رويداد روز كيش علاوه بر برگزاري ده‌ها برنامه متنوع فرهنگي، ورزشي براي بوميان و گردشگران،‌ فاز سوم شهر زيرزميني كاريز، خانه مطبوعات كيش، ساختمان جديد شوراي شهر كيش، يك كشتي تفريحي مجلل و جديد و ... توسط مديران منطقه آزاد جزيره كيش به بهره‌برداري رسيد.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: