کد خبر: ۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
کریم باقری:
مربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اختلافات میان برانکو و محسن مسلمان اعلام کرد تلاشش را برای حل مشکل این دو انجام می‌دهد.
کریم باقری، درباره مباحث مختلفی از جمله قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم و سختی‌های موجود پیش روی این تیم به صحبت پرداخت.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخشی از این گفت‌وگو درباره اختلافات میان برانکو و محسن مسلمان اعلام کرد میان این دو  شکر آب است اما او تلاشش را می‌کند که مشکل هر چه‌ زودتر بر طرف شود.

در ادامه‌ گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا را با کریم باقری می‌خوانید:

* پرسپولیس در دومین فصل متوالی قهرمان لیگ شد، خیلی‌ها می‌گویند که قهرمان شدن شاید آسان‌تر از تکرار قهرمانی باشد. در مورد کسب این افتخار صحبت کنید.

- شما خودتان در طول فصل شاهد بودید که ما چه سختی‌هایی را کشیدیم. کار سختی پیش‌رو داشتیم چرا که وقتی سال قبل قهرمان شدیم، خیلی‌ها امسال حساب دیگری روی پرسپولیس باز کرده بودند اما خب ما هم تلاش‌مان را بیش‌تر کردیم و سعی کردیم با همه حاشیه‌ها بجنگیم و تیم قدرتمندی را روانه میدان کنیم. در این مدت اردوهای تیم‌ ‌ملی، اردوهای خودمان و همین طور بازی‌های فشرده، فشار زیادی را بر روی بازیکنان وارد کرده بود اما حالا که برابر پدیده قهرمان شدیم این خوشحالی خستگی را از تن‌مان درآورد. مطمئنا این قهرمانی هم باعث خوشحالی هواداران شده است.

* یکی از نکات حاشیه‌ای که همیشه مطرح می‌شد بحث ضعیف شدن سایر تیم‌ها در لیگ برتر بود و می‌گفتند به خاطر همین پرسپولیس امسال توانسته قدرتمند ظاهر شود.

- ما کاری به حرف و حدیث‌هایی که مطرح می‌شود نداریم. ما تلاش کردیم و زحمت کشیدیم و الان هم مزد زحمات‌مان را گرفتیم. از این گونه انتقادات و این گونه حرف‌ها از طرف برخی دشمنان مطرح می‌شود و کاری به این که چه کسی چه می‌گوید نداریم.

* قهرمانی پرسپولیس دو هفته‌ عقب افتاد، یکی از نکات تیم شما این بود که آن‌قدر خوب در طول لیگ ظاهر شد که وقتی یک باخت مقابل استقلال و هم‌چنین سایپا آوردید انتقادات زیادی به پرسپولیس مطرح شد. این صحبت‌ها و انتقادات شما را دلسرد نمی‌کرد؟

- در ایران چنین مسائلی کاملا طبیعی است. وقتی تیمی در چند بازی پیروز می‌شود و نتایج خوبی را کسب می‌کند قاعدتا توقعات از این تیم بالا می‌رود و تماشاگران دوست دارند که این تیم به پیروزی‌هایش ادامه‌ دهد و وقتی در یکی، دو بازی حساس نمی‌توانید نتیجه‌ دلخواهی را بگیرید قاعدتا این انتقادات شروع می‌شود اما ما در طول این فصل بارها و بارها از حمایت‌های هواداران‌مان دلگرم شدیم. من امیدوارم که باز هم بتوانیم با موفقیت‌های روز افزون خوشحالی را به دل هواداران بیاوریم.

* این قهرمانی با حواشی زیادی به دست آمد. در طول فصل بارها شاهد اختلافات برانکو با برخی از بازیکنان بودیم. ‌درباره این مساله هم صحبت کنید.

- همان طور که گفتم ما حواشی زیادی در طول فصل داشتیم. اگر یادتان باشد این گونه مشکلات در فصل قبل هم بود. فصل قبل هم برانکو با رامین رضاییان مشکلاتی داشت و روی سکوها رامین رضاییان را دائما تشویق می‌کردند. امسال هم این گونه مسائل وجود داشت اما آن چیزی که اهمیت دارد این است  که تصمیم گیرنده نهایی در مورد ترکیب تیم و این که چه کسی برای تیم بازی کند و این که صلاح تیم در چیست با کادر فنی و برانکو ایوانکوویچ است. هیچ کس در خارج از کادر فنی نمی‌تواند به برانکو دیکته کند که چه بازیکنی وارد زمین شود و چه بازیکنی بازی کند.

* شما اختلافات میان محسن مسلمان و برانکو ایوانکوویچ را تایید می‌کنید؟

- نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم. میان برانکو و محسن مسلمان شکرآب است اما ما تا به حال تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم و حتی خود مسلمان نیز تلاش خود را کرده است تا این دلخوری‌ها از بین برود. هواداران هم نگران نباشند محسن مسلمان در پرسپولیس می‌ماند. ما تمام هدف‌مان این است که اختلافات به وجود آمده و دلخوری‌ها حل شود و در فصل آینده بی‌حاشیه به کارمان ادامه‌ دهیم.

* پس از قهرمانی پرسپولیس در مشهد برخی از بازیکنان هم‌چون سید جلال حسینی مصاحبه کردند و از دلخوری‌های‌شان گفتند. به نظر می‌رسد درون تیم دلخوری‌هایی وجود دارد شما از این مساله اطلاعی دارید؟

- من ‌دقیقا نمی‌دانم دلخوری بازیکنان از چیست و آن‌ها به خاطر چه چیزی ناراحت هستند اما اگر مساله مالی است باید بگویم باشگاه تا به حال تمام تلاشش را انجام داده تا به تعهدات مالی‌اش عمل کند. در این بین برخی از بازیکنان دریافتی‌های خوبی داشتند اما برخی شاید از گذشته طلب‌هایی داشته باشند و الان به خاطر آن‌ها ناراحت باشند. به‌ هر حال این گونه مسائل و مشکلات مالی هم قابل حل است و جای نگرانی نیست.

* می‌خواهیم کمی هم در مورد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران صحبت کنیم. شما سال‌ها برای تیم‌ ‌ملی بازی کرده‌اید و همراه این تیم به جام جهانی صعود کرده‌اید. در حال‌ حاضر می‌بینیم اختلافاتی میان تیم‌ ‌ملی و برخی از باشگاه‌ها ایجاد شده است نظرتان در مورد این گونه حواشی چیست؟

- الان که نزدیک به جام جهانی هستیم در همه جای دنیا بر اساس یک برنامه‌ریزی درست باشگاه‌ها در زمان تعیین شده بازی‌های‌شان را انجام می‌دهند و وقتی که لیگ‌شان تمام می‌شود بازیکنانی در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار می‌گیرند و تیم‌ ‌ملی نیز بازی‌های دوستانه خودش را انجام می‌دهد. فقط در ایران است که همه چیز به حاشیه کشیده می‌شود. نمی‌دانم دلیل این گونه حرف و حدیث‌ها برای چیست. وقتی باشگاه باید در تورنمنتی بازی کند قاعدتا بازیکنانش را نیاز دارد. وقتی لیگ نباشد بازیکنان می‌توانند به راحتی در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار بگیرند. البته برای من اظهارات کارلوس کی‌روش درباره آمادگی بازیکنان جالب است. من آمادگی سایر ملی‌پوشان باشگاه‌های دیگر را نمی‌دانم چقدر است اما آن چند ملی‌پوشی که از تیم پرسپولیس به تیم‌ ‌ملی می‌رود، در آمادگی  کامل به سر می برند و هر زمانی که کی‌روش صلاح بداند می‌توانند برای تیم‌ ‌ملی بازی کنند.

* فکر می‌کنید تیم‌ ‌ملی از گروهش در جام جهانی صعود کند؟

- کار واقعا سخت است، مراکش، پرتغال و ‌اسپانیا حریفان قدرتمندی هستند. به راحتی نمی‌توانیم حرف از صعود بزنیم اما همان طور که در دوره‌های قبلی تیم‌ ‌ملی قدرتمند ظاهر شد، الان هم این پتانسیل‌ را دارد که از گروهش به دور بعد صعود  کند. کی‌روش تا به حال این را نشان داده که تیمی آماده را راهی جام جهانی می‌کند و مطمئنا الان هم این کار را خواهد کرد. ما امیدواریم که در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم و باعث خوشحالی مردم ایران شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: