کد خبر: ۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه زندانی خرد و بدون سابقه کیفری نباید در کنار مجرم حرفه ای در زندان قرار بگیرد ، گفت: ٣٣ زندانی خرد با استفاده از پابندهای الکترونیکی در منزل و در کنار خانواده به سر می برند.
 قلم نیوز- ملیحه سادات حسینی: حجت الاسلام حمید شهریاری روز سه شنبه در نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه در سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر افزود: گفتیم جوانی که نسنجیده چک کشیده را می خواهید زندان نزد حرفه ای ها ببرید؛ برای همین ٣٣ زندانی در پابندهای الکترونیکی در کنار خانواده هایشان فرستادیم.
وی ادامه داد: به دلیل مشکلات قانونی سر راه ، نتوانستیم بطور کامل این طرح را اجرایی کنیم؛ سخت افزار طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی را همکاران داخلی ساختند و نرم افزار را مدیریت کردیم .
وی اضافه کرد: سامانه پابندهای الکترونیکی در اتاق مدیریت کنترل الکترونیکی مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حال مدیریت و اجراست.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه ٣٠ درصد زندانیان تحت نظارت الکترونیکی در می آیند، اظهار کرد: راننده تاکسی که زندانی شده بود اجازه خواست طی روز با تاکسی کار کند و به او این اجازه داده شد. 

**بازمهندسی فرایندهای قضایی
شهریاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرایندهای قضایی بازمهندسی می شوند، گفت: قانون آیین دادرسی مصوب سال ١٣١٠ محدود به زمان و جغرافیا بود و در آن زمان متصور نبود که در هر جغرافیایی می توانیم به متهم دسترسی داشته باشیم ؛فرض اینکه از اینجا ابلاغ به شیراز برسد در کمتر از یک ثانیه میسور نبود.
وی ادامه داد: خواستیم فرایند را اصلاح کنیم گفتند پیامک و بعد گفتند قانون گفته کاغذ بفرستید و اینگونه شد بصورت الکترونیکی فرایندها را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: آخرین جایی که در همه کشورها الکترونیکی شده ، مجموعه قضایی بود و در ژاپن به ما گفتند چگونه توانستید روی میز قاضی کامپیوتر بگذارید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: