کد خبر: ۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
کشورهای هدف شامل مصر، ایران، عراق، لیبی، مالی، کره شمالی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه و یمن می‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا این کشورها همان‌هایی هستند که مد نظر وزیر امنیت کشور آمریکا هستند یا خیر.

آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت ورود مهاجران از ۱۱ کشور عمدتا مسلمان را لغو کرده اما گفته، آنهایی که به دنبال ورود به آمریکا هستند باید از بین تدابیر شدیدتر امنیتی نسبت به گذشته عبور کنند.

 درخواست‌های مهاجران از ۱۱ کشور که نامی از آنها برده نشده اما شامل ۱۰ کشور مسلمان به علاوه کره شمالی هستند، با ارزیابی‌های بسیار دقیق‌تر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

کریستین نیلسن، وزیر امنیت کشور آمریکا گفت: بسیار مهم و حساس است که ما بدانیم چه کسانی وارد خاک و قلمروی آمریکا می‌شوند. این اقدامات بیشتر امنیتی راه را برای افرادی که می‌خواهند از برنامه ورود مهاجران سوءاستفاده کنند، سخت‌تر می‌کند و آنها می‌فهمند که ما از کشورمان به خوبی مراقبت و محافظت می‌کنیم.

اکتبر سال گذشته میلادی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تایید درخواست ورود مهاجران از ۱۱ کشور را که اکثرا از خاورمیانه و آفریقا بودند به حالت تعلیق درآورد.

دولت دونالد ترامپ مصوب کرد، تعداد قابل ملاحظه‌ای از ورود مهاجران به آمریکا را کاهش دهد و افزود، در سال ۲۰۱۸، ۴۵ هزار تن را می‌پذیرد در حالی که در سال ۲۰۱۷ ، ۵۳  هزار تن را پذیرش کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: