کد خبر: ۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶
تندگویان جزییات پرداخت وام 15 میلیونی ازدواج را تشریح کرد
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح جزئیات پرداخت وام ۱۵میلیونی ازدواج از سال آینده، از پرداخت وام به بیش از یک میلیون زوج جوان در سال ۹۶ خبر داد.

محمد مهدی تندگویان در پاسخ به اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت وام ازدواج 15 میلیونی در بودجه 97 تخصیص داده شده است؟ گفت: پیشنهاد افزایش وام ازدواج از 10 به 15 میلیون تومان برای اولین بار توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شد و سپس با دستور رئیس جمهور و بعد از بررسی های شورای پول و اعتبار بانک مرکزی به تصویب رسید، بنابراین به نظر می‌رسد همزمان با این تصمیم محل پرداخت آن نیز توسط دستگاه‌های مسئول مشخص شده است و بانک‌ها با استفاده از این بودجه وام را پرداخت خواهند کرد.

وام‌های ازدواج در سال آینده به‌روز و با کمترین زمان انتظار پرداخت می‌شود


وی با تاکید بر اینکه در سال 96 به حدود 1 میلیون جوان وام ازدواج پرداخت شده‌است، افزود: در حال حاضر وام ازدواج در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود و زوج‌های زیادی در صف انتظار قرار ندارند؛ به همین دلیل نمی‌توان رقم دقیقی را برای پیش بینی تعداد وام‌های سال آینده اعلام کرد. بنابراین بر اساس تعداد ازدواج‌های سال آینده، وام ازدواج نیز به روز و با کمترین زمان پرداخت خواهد شد.


تندگویان حداکثر زمان انتظار زوج‌هایی که برای دریافت وام ثبت نام کرده‌اند را بین یک هفته تا 10 روز اعلام کرد و گفت: پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی در بودجه سال 97 پیش بینی شده و به زوج‌هایی که سال آینده درخواست وام ازدواج بدهند پرداخت خواهد شد. همچنین درصورتیکه افرادی در صف انتظار دریافت وام باشند و زمان دریافت وام‌شان با پرداخت رقم 15 میلیونی وام همراه باشد، بر اساس دستور العمل بانک مرکزی، برایشان تصمیم‌گیری می‌شود.


معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه تصریح کرد: زمانی که وام از 3 میلیون به 10 میلیون تومان افزایش یافت تعدادی از زوج های جوان در صف انتظار دریافت این وام بودند، اما بر اساس دستور العمل بانک مرکزی به این جوانان وام 10 میلیون تومانی پرداخت شد.


وی با بیان اینکه بانک‌ها در سال گذشته بهترین نوع همکاری را در پرداخت وام داشتند، توضیح داد: این بانکها طرف قرار داد با بانک مرکزی هستند و بر اساس اعتبارات و مشارکت سرمایه داخلی‌شان این مبالغ را پرداخت می‌کنند.


تندگویان با بیان اینکه در طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج به 600 هزار زوجی که در صف انتظار بودند وام پرداخت شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بانک مرکزی امسال از 11 بانکی که برای پرداخت وام ازدواج در طرح ضربتی همکاری کرده بودند، تقدیر کرد.

شرایط و مراحل پرداخت وام در سال 97 تغییری نمی‌کند


معاون ساماندهی امور جوانان همچنین شرایط پرداخت وام ازدواج را بر اساس دستورالعمل، ضوابط و مراحل سال گذشته اعلام کرد و گفت: این وام به طور یکسان در سراسر کشور پرداخت می‌شود. همچنین به علت پرداخت سریع وام و نبود لیست انتظار ، اولویت خاصی برای پرداخت آن به زوجین منظور نشده است و همه زوج های جوان کشور می توانند از آن بهره مند شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: