کد خبر: ۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۶
بین سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور، بسیج سازندگی و بانک انصار صورت گرفت
مدیرعامل بانک انصار و محمدتقی نظرپور، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اقدام به امضای تفاهم‌نامه همکاری کردند.
بنابر اعلام بانک انصار، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشستی که تعدادی از معاونان و مدیران دو مجموعه حضور داشتند، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های سازمان گفت: از اهتمام این بانک و نقش موثری که در توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم دارد، تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم با انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم شاهد ایجاد و احداث پروژه‌های بیشتری باشیم.  

وی گفت: ۵۰ درصد فضاهای آموزشی تا مهر امسال در سطح کشور توسط خیرین به بهره‌برداری رسیده است و نقش نهادهای خیریه و بانک‌ها برای مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی، حائز اهمیت است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ما ۷۵۷ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه داشته‌ایم و فقط ۱۱ درصد آنها تخریب شده‌اند و علت آن هم این است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استانداردهای مناسب نسبت به ساخت مدارس مبادرت می‌ورزد.  

نظرپور در ادامه به کسب جایزه بین‌المللی ساساکاوا در خصوص مقاوم‌سازی مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس ما در هنگام حوادث غیرمترقبه محل استقرار گروه‌های امدادرسان هستند.

در این مراسم آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، این بانک را بانکی با صبغه انقلابی و سیاست مساعدت به اقشار مستضعف خواند و گفت: به رغم آن که حداکثرسازی سود سهامداران و مشتریان وظیفه ذاتی و هسته کسب‌وکار برای بانک است، ولی با این وجود مسئولیت اجتماعی و ساختن مدارس، مراکز بهداشتی و کمک به اقشار کم‌درآمد برای این بانک بسیار حائزاهمیت است.  

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات خدمات اجتماعی و مساعدت به اقشار کم‌درآمد در روند حرکتی بانک، افزود: از سال گذشته قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار را ایجاد کرده‌ایم و ساخت مدارس در مناطق دوردست را به عنوان یک رسالت در نظر گرفته‌ایم.   

مدیرعامل بانک انصار تصریح کرد: قرارگاه حمایت‌های اجتماعی بانک انصار از سال ۹۵ تشکیل شده و مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم را در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: ما از پتانسیل‌ نیروهای انقلابی و گروه‌های جهادی هم استفاده می‌کنیم و ساخت خانه‌های بهداشت و تهیه جهیزیه برای اقشار کمتر برخوردار را به عنوان یک برنامه دیگر مد نظر قرار داده‌ایم.

ابراهیمی تمرکز و توجه بانک انصار به مناطق محروم‌تر را مهم تلقی کرد و گفت: مشارکت در ساخت مدارس از اولویت‌های مستمر این بانک در مناطق محروم است.

وی افزود: ساخت مدارس از طریق سازمان تخصصی  نوسازی مدارس کشور کیفیت ساخت فضاهای آموزشی را تضمین می‌کند و ما در ارایه خدمات به جامعه دنبال عملگرایی و کار جهادی هستیم.  

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه به منظور افزایش بهره‌وری و اثربخشی طرح، کمک به رفع محرومیت از مناطق محروم و کمتر برخوردار و بهره‌گیری از توان و ظرفیت نهادهای مختلف خصوصا خیل عظیم جوانان متعهد و ایثارگر درقالب بسیج سازندگی؛ فی‌مابین بانک انصار، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و بسیج سازندگی به امضا رسید.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: