کد خبر: ۸۹۸۱
تعداد کل نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۶
یک فساد مالی گسترده در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با هماهنگی مدیران وزارتخانه و ورود سازمان بازرسی کل کشور کشف شد.
قلم نیوز- احسان مازندرانی: «انرژی امروز» نوشت: «ساعتی قبل خبری در برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی حوزه نفت منتشر شد مبنی بر آن که یکی از معتمدین مالی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت پس از اختلاس کلان میلیاردها تومان از بیت‌المال از کشور گریخته است. گفته می‌شود فرد اختلاس‌کننده گرین‌کارت کانادا داشت و از طریق ترکیه راهی این کشور شد.

این موضوع توسط مدیران اکتشاف شرکت ملی نفت مطرح و در ادامه پیگیری‌های سازمان بازرسی کل کشور آغاز شده است. فرد متخلف که خزانه‌دار شرکت بوده، از سال‌ها قبل و در دوران دولت احمدی‌نژاد در این سمت حضور داشته و از همان زمان این تخلفات را آغاز کرده بود. با توجه به ابعاد تخلفات، منابع مطلع بعید می‌دانند این امر به شکل فردی صورت گرفته باشد و پای تیمی متخلف در میان نباشد.

بنا بر اخبار منتشر شده، یک تیم از سیستم‌های نظارتی هم‌اکنون در حال بررسی میزان دقیق اختلاس از مدیریت اکتشاف نفت هستند.

یک کارشناس صنعت نفت در این باره به انرژی امروز گفت: مقابله با فسادهای مختلف که عموما ناشی از بزرگ شدن بیش از حد مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، ورود گسترده و بی‌ضابطه افراد از خارج مجموعه نفت و از بین رفتن انضباط و کنترل موجود در این وزارتخانه طی دوران دولت احمدی‌نژاد است، شرایطی را به وجود آورده که انتظار تخلفات باندی و گروهی از سوی جریاناتی که ظاهرا هیچ قرابتی هم با یکدیگر ندارند، افزایش داده است. این شرایط باعث شده تا شخص وزیر و چهره‌های موثر و ریشه‌دار وزارت نفت، در جلسات داخلی و حتی عمومی بارها درباره فضای کنونی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و ضرورت اصلاحات جدی برای مقابله با فساد تاکید کنند.

اخیرا و در پی اطلاع از بروز فساد اخیر نیز، بیژن زنگنه و علی کاردر با مسئولان مدیریت اکتشاف نفت جلسه ویژه‌ای برگزار و بر جدیت مدیریت ارشد وزارتخانه برای مقابله با این تخلفات تاکید کردند.»

انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
dozdha iran forooshha
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: