کد خبر: ۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۶
شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد؛
مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی جمعه شب هشتم دی ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان دو بخش «آواز» و «آلبوم» جوایز خود را دریافت کردند.

برگزیدگان دو بخش «آواز» و «آلبوم» سومین جشنواره موسیقی ایرج بسطامی جمعه شب هشتم دی ماه در تالار وحدت تهران معرفی شدند.

به گزارش قلم نیوز، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و عضو هیات داوران سومین جشنواره موسیقی بسطامی در این مراسم بیان کرد: ظرافت آواز ایرانی دست‌آورد هزاران سال تلاش است که اکنون به میراث ملی تبدیل شده و این امانتی است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و باید از آن نگهداری و به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی با انتقاد از رسانه ملی در حوزه موسیقی گفت: بی اهمیت جلوه دادن موسیقی ایرانی توسط این رسانه بزرگ دل اهالی فرهنگ و ادب را به درد آورده است اما به هر حال خوشحالیم که در روزگار ما این جشنواره  وظیفه اشاعه موسیقی ایرانی را ادامه می دهد. ما در دوره های مختلف شاهد برگزاری جشنواره هایی بودیم که رقابت های سالم در آن رویدادها موجب شده موسیقیدانانی در این سرزمین معرفی شوند که هم اکنون به وجود آنها افتخار می کنیم.  

این خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: گاهی برخی هنرجویان به نتایج اعتراض دارند که باید گفت آثار شرکت کننده جشنواره در سه بخش به صورت کدبندی داوری شده و داوران بخش های مختلف نیز در حوزه های مختلف با پارامترهای متنوع مراحل داوری را انجام می دهند. به هر صورت امیدواریم برگزیدگان این دوره، چراغ موسیقی ایران را در سال های آتی روشن نگه دارند.

پس از صحبت های سراج نوبت به اهدای جوایز برگزیدگان در بخش های مختلف رسید که در بخش آلبوم مقام اول تا سوم به ترتیب به آلبوم های «از سراسر گذشته» به خوانندگی محسن حسینی و آهنگسازی احسان عبایی، «هجران» به خوانندگی پارسا حسن دخت و آهنگسازی فاطمه فریدی زاده و آلبوم «هرچه بود گذشت» به خوانندگی مجتبی عسگری و آهنگسازی فرید نجم الدین تعلق گرفت.

در بخش آواز، رده سنی جوانان (کمتر از سی سال) مقام نخست مشترک به محمدرضا بشیرزاده متولی و صادق مرادی اختصاص یافت و محسن سیاوشی و محمد کوزه گر نفرات دوم و سوم شدند. در رده سنی آزاد نیز حسین رستمی شاپورآبادی و حمیدرضا محمودمنفرد مشترک مقام اول را کسب کردند. یاسر پهلوان و مهران شریفی هم به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند. در بخش بانوان نیز از آساره شکارچی و سمن صرامی تجلیل شد.


آوازخوانی نوجوان معلول آستارایی
پوریا آبخشک خواننده نوجوان و معلول آستارایی با آوازخوانی در اختتامیه جشنواره موسقی بسطامی، مورد تجلیل قرار گرفت.
در بخشی از این مراسم هنرمند آستارایی با خواندن آهنگ گل پونه ها از ایرج بسطامی، با دریافت تندیس از جشنواره مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
پوریا 14 سال‌ دارد و به علت بیماری نرمی استخوان، پای شکسته‌اش درمان نشده و حالت طبیعی خود را از دست داده است.
پوریا اهل روستای عباس آباد آستارا است و توسط خواهر مرحوم بسطامی (فاطمه بسطامی) به فرزندخواندگی پذیرفته شده است و زیر نظر استادان موسیقی در تهران آموزش می بیند.
معرفی برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی بسطامی

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: