کد خبر: ۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶
این افراد به صحنه آمدند تا جور نهادهای دولتی و امدادی را بکشند. درست مانند ابرقدرت‌هایی که در فیلم‌های هالیوودی جور پلیس را می‌کشند.

 در فیلم‌های هالیوودی زور پلیس به دزدان نمی‎‌رسد. معمولا دزدها کار خود را می‌کنند و بعد پلیس می‌رسد. درست اینجاست که ابرقهرمان‌هایی مانند سوپرمن، بتمن، مرد عنکبوتی و ... وارد صحنه می‌شوند

در حالی که مردم از نیروهای امنیتی ناامید هستند.ابرقهرمان‌ها جور پلیس را می‌کشند. آنها با داشتن ویژگی‌های محیرالعقول به مردم کمک می‌کنند تا از شر بدی‌ها خلاص شوند.

ابرقهرمان‌های هالیوود به شدت مرا به یاد حضور چهره‌های شناخته شده و معروف در زلزله اخیر کرمانشاه انداخت. در زلزله هفت ریشتری کرمانشاه، شاهد حضور پررنگ چهره‌های معروف سینمایی، ورزشی و حتی سیاسی هستیم.

این افراد تلاش کردند تا به واسطه شهرت و محبوبیت خود سیل کمک‌های مردمی را به سمت زلزله زدگان بکشانند. کمک‌های میلیاردی که حتی باعث شده بود خود این آدم‌های مشهور یا همان سلبریتی‌ها هم از این حجم کمک تعجب کنند.

سوپرمن‌های شهر زلزله زده

در شهرهای زلزله زده به ویژه سرپل ذهاب تا چشم کار می‌کند، آدم‌های مشهور دیده می‌شود. از علی دایی و نوید محمدزاده تا کشتی‌گیرهای المپیکی و صادق زیباکلام.

این افراد به صحنه آمدند تا جور نهادهای دولتی و امدادی را بکشند. درست مانند ابرقدرت‌هایی که در فیلم‌های هالیوودی جور پلیس را می‌کشند.

این حضور پررنگ آدم مشهورها در زلزله کرمانشاه می‌تواند دو دلیل عمده داشت باشد.

اولین دلیل به نحوه کمک رسانی به زلزله زده‌ها در روزهای اول بر می‌گردد. تقریبا رسیدگی به زلزله زدگان به ویژه در روستاها «فشل» بود و نهادهای مربوط نتوانستند به خوبی این مناطق را پوشش دهند. عدم رسیدگی مناسب و اخباری که خود مردم شهرهای کرمانشاه از طریق فضای مجازی به گوش هم‌وطنان خود می‌رساندند باعث شد تا این آدم مشهورها تصمیم بگیرند به صحنه بیایند و به زلزله زده‌ها کمک کنند.

این افراد توانستند حجم خوبی از کمک‌ها را به مناطق زلزله زده برسانند. در این میان نقش علی دایی بسیار پررنگ بود.

نکته دوم اعتماد مردم به این چهره‌های شناخت شده بود. مردم به کسانی که دوستشان دارند اعتماد کردند و پول‌های خود را به آنها سپردند تا به دست مردم برسانند. در کنار این افراد هلال احمر و نهاد دیگر هم بودند اما مردم ترجیح دادند پول خود را به علی دایی، صادق زیباکلام و نوید محمد زاده بسپارند.

این افراد هم اعتماد مردم را بی پاسخ نگذاشتند و کمک‌ها را به دست مردم زلزله رساندند.

نتیجه این حضور این است که نهادهای مسئول نتوانستند به خوبی کمک رسانی را مدیریت کنند. اگر نهادهای مسئول به خوبی وظایف خود عمل می‌کردند قطعا شاهد این حجم بی‌برنامگی در کمک رسانی به زلزله زدگان نبودیم.

این روزها در شهرهای کرمانشاه شاهد حضور سوپرمن‌هایی بودیم. سوپرمن‌هایی که برخلاف ابرقهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی کارهای عجیب و غریب نمی‌کنند و تنها از محبوبیت خود برای کمک به مردم استفاده کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: