کد خبر: ۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل واحد صدور آرم شهرداری تهران:
مدیر کل واحد صدور آرم شهرداری تهران درباره حواشی ابطال بخشی از مصوبه شورای شهر درخصوص جریمه و عوارض ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک توضیحاتی را ارائه کرد.


مصطفی قنبرنژاد، با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشی از مصوبه شورای شهر تهران گفت: در مصوبه مورخ 5 بهمن‌ماه سال 93 برای ورود خودروهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک عوارض تعیین شده بود که برابر این مصوبه، شهرداری موظف شد به منظور جبران عوارض ناشی از ورود و تردد غیرمجاز خودروها از طریق دوربین‌ها نسبت به شناسایی خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده شدند، اقدام کند.

وی با بیان اینکه در این مصوبه آمده بود که مالکان خودروهایی که به صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک شدند ظرف 24 ساعت باید نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند؛ چرا که در غیراینصورت عوارض به صورت دو برابری افزایش می‌یابد، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری این قسمت مصوبه که مربوط به افزایش 2 و 4 برابری بوده است را ابطال کرده، اما متاسفانه برخی از شهروندان متصور شدند که به طور کلی عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک ملغی شده است.

مدیرکل واحد صدور آرم شهرداری تهران با بیان اینکه خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید به صورت روزانه یا سالانه، آرم را که به منزله مجوز ورود به این محدوده است دریافت کنند گفت: براساس مصوبه سال 93 شورای شهر، عوارض ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک برابر یک روز طرح ترافیک روزانه است که در حال حاضر این مبلغ 40 هزار و 300 تومان است.

قنبرنژاد با بیان اینکه دیوان عدالت اداری افزایش تساعدی 2 و 4 برابری ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک را ابطال کرده است، گفت: عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک به قوت خود باقی است و افرادی که ورود غیرمجاز به این محدوده را داشته باشند علاوه بر اینکه جریمه می‌شوند، عوارض ورود به این محدوده براساس قیمت روز و به استناد مصوبه شورای شهر در عوارض سالیانه خودرو قید خواهد شد.

مدیرکل واحد صدور آرم شهرداری تهران در پایان افزود: متاسفانه پس از انتشار این خبر برخی از مردم تصور کردند که به طور کل ورود به محدوده طرح ترافیک آزاد شده است که این مساله موجباتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: