کد خبر: ۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶
در حالیکه بیش از 15 روز از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان فارس می گذرد،فدراسیون کاراته هنوز نتیجه قطعی این مجمع را اعلام نکرده است.

پس ازآنکه مجمع هیئت کاراته استان فارس با حرف و حدیث های فراوان در شیراز برگزارشد ومسعود زیگلری که پیش از این رییس هیئت کاراته شهرستان شیراز بود توانست با کسب 10 رای از مجموع 18 رای ،خودرا به عنوان  رییس جدید این هیئت معرفی کند،گمانه زنی هایی مبنی براحتمال ابطال این مجمع توسط مراجع قانونی درمحافل ورزشی قوت گرفت.
این در حالی بود که پیش ازبرگزاری این مجمع تعدادی از کاراته کاها که 4 کاندیدا را در مجمع مذکور حاضر داشتند خواستار تعویق مجمع  و برگزاری آن در تاریخ دیگری بودند.
این عده که با تحریک و حمایت یک باشگاه داردرشیرازو یک جریان خاص در پایتخت ،پیش از برگزاری مجمع  دراداره کل ورزش و جوانان فارس تحصن کرده بودند مدعی بودند که مسئولان این اداره با برنامه ریزی قصد حمایت از یک کاندیدای خاص را دارند.
ادعایی که رییس پیشین هیئت کاراته فارس نیز چندی  پیش در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها به آن اشاره و اداره کل ورزش و جوانان فارس را به مهندسی در انتخابات متهم کرده بود.
هرچند مدیرکل ورزش و جوانان  استان فارس در پایان این مجمع هم با اشاره به نتیجه انتخابات آب پاکی را روی دست این عده ریخت و گفت: «مسئولان ورزشی هیچ دخالتی در انتخابات امروز هیئت کاراته این استان نداشته‌اند گفت: آنچه اتفاق افتاد بر اساس یک عدالت ورزشی صورت گرفته است.» اما معترضین به برگزاری این مجمع در یک چرخش آشکار اعلام کردند که منظور ما از کاندیدای خاص «مسعود زیگلری » بوده است!
این در حالی است که با اعلام کناره گیری سه تن از کاندیداهای مورد حمایت این عده در این مجمع انتخاباتی ،به نفع خسرو فروغان این کاندیدا هم نتوانست حتی یک رای را ازآن خود کند!
در هر حال و در شرایطی که بر اساس قانون می بایست مجامع هیئت های  ورزشی استان های با حداقل 15 نفر و حداکثر 17نفر عضو برگزارشود،دریک اتفاق عجیب مجمع هیئت کاراته استان فارس  با 18 عضو برگزار شد .
مجمعی که پس از اعلام نتیجه آن مشخص شد،مدرک تحصیلی مسعود زیگلری برای شرکت در این مجمع به صورت مشروط پذیرفته شده است و این نامزد تصدی پست ریاست هیئت کاراته استان فارس تعهد کرده تا در صورت پیروزی در انتخابات ظرف مدت یک هفته تاییدیه مدرک تحصیلی خود را از مراجع ذی صلاح گرفته و به رییس مجمع ارائه دهد،اتفاقی که با گذشت 15 روز هنوز به وقوع نپیوسته است.
اما ظاهرا این  پایان ماجرا نبوده است!تعدادی از اعضای حاضر درمجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان فارس که به روند برگزاری این مجمع اعتراض داشته اند با تنظیم نامه ای و ارسال آن به فدراسیون کاراته با استناد به چندین نقض قانون صورت گرفته درخلال  برگزاری این مجمع خواستار انحلال مجمع و ابطال نتیجه اعلام شده در آن می شوند.
نامه ای که گرچه ظاهرا به مذاق عده دیگری که به اعتقاد برخی صحنه گردان اتفاقات به وقوع پیوسته در روز برگزاری مجمع بوده اند  خوش نمی آید ،اما دست رپیس فدراسیون کاراته را برای اعلام ابطال نتیجه به دست آمده درروز 21 شهریور در شیراز بازتر از گذشته می کند.
در چنین شرایطی زمزمه هایی مبنی برارسال نامه ای از فدراسیون کاراته به اداره کل ورزش و جوانان فارس به گوش رسیده که طی آن از اداره کل ورزش و جوانان فارس خواسته شده تا محمدجوادشلتوک کار تا اطلاع ثانوی همچنان اداره هیئت کاراته فارس را بر عهده داشته باشد.
اگر ارسال این نامه از سوی فدراسیون کاراته صحت داشته باشد محمدجواد شلتوک‌کارکه  بیش از 8 ماه سرپرستیِ هیئت کاراته‌ی استان فارس را بر عهده داشته تا زمانِ برگزاریِ مجمعِ انتخاباتی، در سِمتِ خود ابقا خواهد شد.

اما در حالی که به گفته‌ی برخی اهالیِ کاراته‌ی استان فارس، شلتوک‌کار در مدتِ هشت ماه سرپرستیِ هیئت کاراته‌ی این استان، مجموعا مدیریتِ قابلِ قبولی را به نمایش گذاشته و گامهای مؤثری را در مسیر رشد و توسعه‌ی کاراته‌ی استان برداشته است ،مشخص نیست که او می پذیردهمچنان  تا برگزاری مجمع آینده مسٔولیت این هیات پرحاشیه را برعهده بگیرد یا خیر؟مسٔولیتی که به گفته برخی نزدیکان به شلتوک کار عطش رسیدن برخی گروه ها به آن و بروز برخی بی اخلاقی ها باعث شده تا شلتوک کار در پذیرش مجددآن مردد باشد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: