کد خبر: ۸۶۵۹
تعداد کل نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
موج تغییرات دردانشگاه آزاد اسلامی به شیراز رسید
با ادامه تغییرات در دانشگاه آزاداسلامی، این بار قطار جابجایی ها در ایستگاه شیراز ایستاد تا یک نیروی اصلاح طلب جای خود را به یک نیروی اصلولگرای نزدیک به ستاد انتخاباتی حجت الاسلام ابراهیم رپیسی دهد.



















درحالیکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این اعلام کرده بود تغییرات در دانشگاه آزاد گسترده نخواهد بود و تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد مسئولان واحدها تغییر خواهند کرد، اما به نظر می رسد حجم این تغییرات بسیار بیشتر از پیش بینی فرهاد رهبر است و منحصر به روسای دانشگاه ها نخواهد شد بلکه به صورت مویرگی تا رده های میانی مدیریت در واحد ها نیز پیش خواهد رفت.
نمونه بارز این تغییرات اتفاقی است که بدون سر و صداو به دور ازهیاهوی های رسانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به وقوع پیوشته است.
محمدکاظم کاوه پیشقدم که سرپرستی واحد علوم تحقیقات فارس و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز را درسابقه اجرایی خود دارد، استاد بخش علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز است که با تصمیم حمزه سارویی، رییس این دانشگاه به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز منصوب شده است.
پیشقدم که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی به عنوان یک کاندیدای اصولگرا وارد عرصه انتخابات شده بود و رای قابل توجهی را ازآن خود نکرده بود جایگزین روح الله رحیمی شده است.
رحیمی که یک نیروی اعتدالگرای نزدیک به طیف هاشمی محسوب می شود در طول دوران مسؤلیت خود با مشی اعتدالگرایانه توانسته بود آرامش خوبی را برفضای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز حکمفرما سازد.
اما با رفتن رحیمی از معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه،کاوه پیشقدم اقدام به حذف نیروی های نزدیک به طیف هاشمی که عموما از نیروهای اصلاح طلب حامی دولت نیز هستند کرده است.
رسول خسروبیگ روحانی اصلاح طلب خوش نامی که پیش از این مدیرفرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی شیراز بود، اولین قربانی تغییرات سیاسی  پیشقدم نام گرفت تا محمدحسین موعظی رپیس اسبق حراست دانشگاه آزاد اسلامی شیراز جای او را بگیرد.
به گفته برخی منابع آگاه دردانشگاه شیراز،موعظی که از نیروهای همفکر و نزدیک کاوه پیشقدم محسوب می شود دردوران مسؤلیتش در حوزه حراست و امور دانشجویی اقدامات متعصبانه و تند زیادی را درخصوص دانشجویان داشته است.
درهر حال و در شرایطی که بسیاری معتقدند تغییرات سیاسی دردانشگاه آزاد مشکوک و نگران کننده است  و حمزه سارویی رییس این دانشگاه درشیراز تن به چنین تغییراتی داده است،باید منتظر ماند و دید که آیا سارویی که در چند سال اخیر نقش یک مدیر اعتدالگرا را بازی می کرد به اصل خویشتن خویش بازگشته و رفتن به اردوگاه  اصولگرایان را بر ماندن در میان اعتدالگرایان ترجیح داده است و یا از ترس جابجایی خود تن به چنین تغییراتی در حوزه مدیریتی خود داده است؟
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
آقاي دكتر رحيمي خدا قوت
تقدير وتشكر از برنامه هاي خوب شما در دانشگاه
ناشناس
|
Turkey
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
دکتر رحیمی از جمله افرادی هستند که مکجب تغییر مثبت علمی و فرهنگی میگردند و دانشگاه با عدم حضور ایشان به سمت عقب ماندگی قبلی برخواهد گشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: