کد خبر: ۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به شرایط بحرانی آب لازم است که وضعیت قیمت سروسامان پیدا کند؛ به همین دلیل پیشنهاد وزارت نیرو پلکانی شدن قیمت آب است.

رحیم میدانی با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در آب سه اهرم وجود دارد، اظهار کرد: مسائل فرهنگی، تعرفه و تجهیزات مواردی است که اگر به آنها توجه ویژه شود، می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کافی را داشت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف در صرفه‌جویی آب عنوان کرد: تنها نصب سردوش مناسب می‌تواند میزان مصرف آب یک خانواده را تا یک سوم کاهش دهد اما به دلیل قیمت آب مشترکان انگیزه‌ای برای استفاده از لوازم کاهنده مصرف ندارند.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا قانون برنامه ششم این اجازه را داده تا به تدریج به قیمت تمام شده آب نزدیک شویم که مجوز این مسئله نیز در اختیار دولت قرار دارد. لذا باید تدریجا به قیمت تمام شده آب برسیم.

میدانی برنامه دولت دوازدهم برای افزایش قیمت آب را پلکانی کردن تعرفه‌های آب دانست و افزود: باید به طور متوسط به قیمت تمام شده برسیم. بدین معنا که به صورت پلکانی در هر پنج مترمکعب قیمت افزایش یابد و این مسئله به گونه‌ای باشد که پرمصرف‌ها تنبیه و کم‌مصرف‌ها تشویق شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز تعرفه‌های آب به صورت پلکانی است، گفت: متاسفانه وضعیت فعلی بازدهی کافی را  ندارد و باید برای این مسئله برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شود که امیدواریم در دولت دوازدهم به این مهم توجه و این امر اجرایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اجرایی شدن این مسئله را منوط به تصمیم شورای اقتصاد دانست و اظهار کرد: وزارت نیرو به دنبال واقعی شدن قیمت آب است چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم خدمات مناسبی را در اختیار مشترکان قرار دهیم باید به اقتصاد آب سامان ببخشیم.

میدانی با اشاره به مزایای واقعی شدن قیمت آب گفت: اگر این معضل حل شود، دست دولت در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز باز خواهد شد و می‌توان آب را به عنوان یک کالا در اختیار مشترکان قرار داد و در همین راستا مشکلات این حوزه نیز تا بخش زیادی برطرف خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: