کد خبر: ۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
حماسه حضور و همدلی

حضورخبرنگاران و عکاسان خارجی در مصلی تهران

صدها خبرنگار و عکاس رسانه ها و آژانس های خبری جهان برای ثبت و ضبط حماسه مردم ایران در انتخابات امروز در میهن مان بسر می برند که تعدادی از آنان در مصلی تهران حضور یافته و میزان عبودیت و تعهد شهروندان مومن تهرانی را به تصویر کشیدند و روایت کردند.
حضورخبرنگاران و عکاسان خارجی در مصلی تهران

ستاد انتخابات کشور تعدادی از صندوق های اخذ رای را در محل مصلی تهران مستقر کرده بود تا نمازگزاران تهرانی همزمان با ادای این فریضه دینی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هم مشارکت کنند و این مشارکت مورد توجه خبرنگاران خارجی قرار گرفت.
مسئول یکی از شعب اخذ رای مستقر در مصلی تهران به خبرنگار ایرنا گفت: امروز هفت شعبه اخذ رای سیار برای رای گیری از نمازگزاران تهرانی در مکان مصلی برپا شده و تا زمانی که نمازگزاران در این مکان حضور داشته باشند ، این شعب فعال خواهند بود.
بر اساس این گزارش حضور پرشور نمازگزاران در پای صندوق های رای مورد توجه خبرنگاران خارجی قرار گرفته و آنان دایم مشغول گرفتن تصویر از رای دهندگان بودند.
به جز مصلی ، تعدادی زیادی از خبرنگاران و عکاسان خارجی نیز در حوزه هایی از جمله حسینیه ارشاد ، مسجد جامع نارمک و دیگر حوزه های اخذ رای حضور یافته و صحنه های مشارکت فعال تهرانی ها را در انتخابات به تصویر کشیده و روایت کردند.
بر اساس اعلام محمد جعفر صافی مدیر کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 500 خبرنگار و تصویربردار از 29 کشور جهان برای پوشش خبری انتخابات امروز تقاضای حضور در ایران را داده بودند.
در مجموع ٢٤١ گروه خبری شامل ٩٣ گروه خبری غیرمقیم وابسته به ٨٤ رسانه، به همراه ١٤٨ دفتر نمایندگی دایم رسانه های خارجی در ایران پنجمین انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را پوشش خبری می دهند. 
اتریش، اسپانیا، آمریکا، انگلستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، ترکیه، چین، دانمارک، رومانی، ژاپن، سوئد، سوئیس، صربستان، فرانسه، قطر، کانادا، کره جنوبی، نروژ، هلند، لبنان، جمهوری آذربایجان، استرالیا، افغانستان، امارات ، کلمبیا، کویت و لوگزامبورگ کشورهایی هستند که رسانه های آنها اخبار انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را به سراسر جهان منعکس می کنند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفندماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
نظرات بینندگان