کد خبر: ۸۱۸۹
تعداد کل نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
اواخر سال گذشته دکتر مریم نیکزاد پژوهشگر و محقق کشورمان با همکاری تیم متخصصان پزشکی و داروسازی موفق به کشف و ساخت دارویی جدید برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس شد. هم اکنون این داروی گیاهی برای استفاده عموم در دسترس است.

قلم نیوز: اواخر سال گذشته دکتر مریم نیکزاد پژوهشگر و محقق کشورمان با همکاری تیم متخصصان پزشکی و داروسازی موفق به کشف و ساخت دارویی جدید برای درمان بیماری پوستی پسوریازیس شد. هم اکنون این داروی گیاهی برای استفاده عموم در دسترس است.

بیماران پوستی پسوریازیس و ماه رمضان

دکتر مریم نیکزاد در مصاحبه با خبرنگار قلم نیوز با بیان اینکه این داروی گیاهی با یک  فرآیند پیچیده روی مواد گیاهی به دست آمده و به تولید انبوه رسیده است، اظهار کرد: در مقایسه با پمادهای کورتونی و یا سیکلوسپورین و متوترکسات و رتینوییدها و آنتی بیوتیک‌ها که از عوارض زیادی نظیر تاکی فی کسی، آتروفی و شکنندگی پوست، تبدیل شدن پسوریازیس و آکنه به انواع شدیدتر، مسمومیت‌های کبدی و کلیوی برخوردارند، داروی جدید چنین عوارضی نداشته است.

این پژوهشگر و مخترع بیان کرد: پسوریازیس و آکنه بیماری‌های ژنتیکی و لاعلاجی نیستند و داروی جدید با توجه به گیاهان تشکیل دهنده خواص باکتریوسید، ضد قارچی، کراتولیتیک و مهم تر از همه ضد التهابی را داراست و می‌تواند اثرات شفابخشی بر روی هر دوی آنها داشته باشد.

وی اضافه کرد: این دارو در مقایسه با داروهای مشابه خللی در سلول های سالم ایجاد نمی کند و نقش اثر بخشی در درمان دارد که حاکی از قابلیت های جامعه پزشکی و محققین کشور است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گسترده کشورهای پیشرفته از این دستاورد؛ همت و تلاش مسئولان، لازمه تسریع توزیع دارو و استفاده فراگیر بیماران نیازمند است.

وی گفت: این دارو به صورت کرم گیاهی استفاده می شود و درمانی کارآمد، بی بازگشت و بسیار موثر در درمان درماتوزهای شایع جامعه نظیر پسوریازیس و آکنه وولگاریس است که می تواند در رفع مشکلات بیماران اثر بخش باشد.

 

بیماران پوستی پسوریازیس و ماه رمضان

وی به افرادی که قصد دارند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند و از این بیماری پوستی رنج می برند این توصیه ها را دارد:

بيماران پسوریازیس از گرفتن روزه خوداري فرمايند

 

علل نگرفتن روزه بيماران پسوريازيس:

١- يكي از دلايل اصلي خشكي پوست کم ‌آبی بدن است

٢- قسمت عمده سلول های پوستی را آب تشکیل می‏دهد و کم مصرف کردن آب موجب خشکی پوست میشود.

٣- افرادی که طي ساعات زيادي آب و مایعات كمي مصرف میکنند، پوستشان دچار خشکی شده و این خشکی موجب تسریع  تاثير سوء بر بيماران پوستي میشود.

٤- در کنار مصرف آب، مصرف ویتامینها ؛ تغذیه استفاده آبميوه ها در شادابی پوست تاثیر دارند و باعث دفع كورتون ها مي شود لذا گرفتن روزه ضمن تاخير درمان تاثيرات مخربي بر پوست ميگذارد.

٥- بدليل از دست رفتن آب بدن و خشك شدن پوست ؛ عزيزان بيمار توجه داشته باشند گرفتن روزه باعث خشكتر شدن پوست ميشود و به اين دليل پوست آسيب مي بيند و در ضمن باعث شكنندگي و ترك خوردن پوست ميشود و مصرف آب و مايعات در حد فاصله بين افطار تا سحر هرگز نمي تواند جبران كمبود آب بدن نمايد .

٦- روزه گرفتن مقاومت بدن را پايين مياورد وباعث به تاخير افتادن درمان و شعله ور شدن بيماري مي شود .

٧- تحقيقات متعدد ثابت کرده است که ترکيباتي مانند اسيدهاي آمينه، اسيدهاي آلي اوره و يون‌هاي معدني عامل اصلي در نگهداري آب است که از نظر کمي، حدود 25 درصد وزن طبقه شاخي را آب تشکيل مي ‌دهد.

لذا پوست وقتي كم آب ميشود ترک خورده و به همين دليل خشکي يا اگزما، شکافي در سطح پوست ايجاد مي ‌شود که در برخي موارد بسيار دردناک بوده و در مناطقي از پوست آسيب مي ‌بيند که واکنش پوست به اين فشار مداوم، ضخيم‌تر شدن و به دنبال آن، ترک هاي مزمن ميگردد

٨- عليرغم نظر برخي دوستان روزه گرفتن هيچگونه فوایدي براي بیماران پسوریازیس نداشته و مسائل معنوي را به بيماري گره نزنند كه خداوند رحيم و رئوف در قرآن كريم فرموده است " ليس علي المريض حرج"

 

بیماران پوستی پسوریازیس و ماه رمضان

توصیه های عمومی دکتر مریم نیکزاد به بیماران پوستی پسوریازیس

تغذیه مناسب بخش مهمی از برنامه درمانی برای بیماری پوستی پسوریازیس است. رژیم غذایی به خوبی متعادل شده سوخت لازم برای بدن شما را فراهم می کند تا عملکرد طبیعی اش را انجام دهد. راهنمای غذایی خاصی از سوی دکتر مریم نیکزاد کاشف کرم درمانی پسوریازیس برای اشخاص مبتلا به پسوریازیس وجود دارد، که در ادامه به آن می پردازیم.

به استحضار میرساند در طول درمان بیماری پوستی پسوریازیس جهت بهبود سریعتر به موارد ذیل توجه داشته باشید:

۱- ترنجبین:

ترنجبین به فارسی "ترانگبین” یا "ترنگبین” است. آن را به انگلیسی (Manna of hedysarum) و به عربی "ترنجبین” می‌ نامند. یک قاشق غذا خوری در یک فنجان آب گرم حل کرده و میل نمایید. (یکروز درمیان هنگام صبح و عصر)

 

۲- شیر خشت:

شیرخشت یا شیرخشک شبنمی است که در هرات بر درخت بید و گون کتیرا می‌ نشیند. دارای مزاج معتدل است. دارای اثر مسهلی و دیگر خواص مشابه ترنجبین، ولی از آن قوی‌تر است و خاصیت زداینده دارد. یک قاشق غذا خوری در یک فنجان آب گرم حل کرده و میل نمایید (یکروز درمیان هنگام صبح و عصر)

 

۳- گل پنیرک:

گل پنیرک از نظر طب سنتی ایران این گیاه طبیعتی معتدل و تا حدودی سرد و تر دارد. ابتدا گل پنیرک را آسیاب کرده سپس یک قاشق غذا خوری آسیاب شده با ۲ قاشق غذاخوری شکر و یک لیوان عرق کاسنی میل کنید (هروز)

 

۴- اسپرزه:

در حدود ۳۰ درصد پوشش دانه اسپرزه را یک ماده جاذب آب تشکیل می‌ دهد که موسیلاژ نامیده می شود و پس از خیس شدن و جذب آب، لعاب می‌ دهد و هر دانه ۱۰ برابر حجم خودش متورم می‌ شود و به شکل لعابی ژلاتینی درمی‌ آید و این لعاب است که منشاء شفابخشی می‌ باشد. یک قاشق غذا خوری را در یک الک ریخته و زیر آب بشوئید و در آب ریخته و به صورت شربت میل کنید (یک باردرهفته)

 

۵- عناب:

عناب میوه قرمز رنگ و بسیار خوشمزه ای است که علاوه بر طمع شیرینی که دارد خواص دارویی و درمانی زیادی نیز داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد. به میزان لازم نیم کوب شود و کمی جوش بخورد و صاف شود بخورد (یکبار در هفته)

 

۶- خاکشیر:

خاکشیر گیاهی است علفی یک‌ ساله یا دو ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر نیز می‌ رسد. تخم این گیاه که همان خاکشیر است، ریز و کمی دراز و معمولا به دو رنگ وجود دارد: قرمز که دارای طعم کمی تلخ است و دیگری قرمز تیره که یک التیام دهنده زخم و جراحات است. یک لیوان به صورت شربت میل شود (یکبار در هفته)

 

۷- تخم شربتی:

تخم شربتی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده و تاثیر زیادی در شادابی و جوانی پوست دارد. یک قاشق غذا خوری شسته نشود و به میزان یک لیوان به صورت شربت میل شود (یکبار در هفته)

 

۸- زلف عروس (تاج خروس ارغوانی)

آمارانتوس یا زلف عروس یک گیاه یکساله با نام های رایجی مانند گل منگوله، گل مخملی و یا دُم روباهی شناخته می شود. یک پیاله ماست خوری را در یک ظرف بزرگ ریخته و روی آن آب گرم ریخته و از شب تا صبح بماند و یک لیوان آن را با ۲ قاشق غذاخوری شکر شیرین کرده صاف شود میل نمایید وما بقی آن را بعد از حمام روی تمام بدن از نوک سر تا نوک پا آغشته شود تا خشک شود، روی پوست بدن مانده، کل بدن را با کرم آغشته کنید.

 

۹- سکنجبین:

سکنجبین ترکیبی از سرکه و انگبین (عسل) است و از جمله تراکیبی است که طبیب بنابر نیاز بیمار می تواند در ترکیبات آن تصرف کند و به همین دلیل در کتب حکما تا هزار و دویست نوع آن را ذکر کرده اند. سکنجبین با آب خیار میل شود.

 

۱۰- انار:

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده (حدوداً به اندازه چای سبز) و دارای مقادیر زیادی ویتامین C و پتاسیم می‌باشد توصیه می شود آب انار میل شود (آب میوه ها به صورت طبیعی میل شود)

 

۱۱- لیمو ترش:

لیموترش گنجینه ای از خواصی درمانی و غذایی است که سلامتی را ارتقا می دهد و بسیاری از ناخوشی ها را از ما دور می کند. یک قاشق غذا خوری عسل را در آب حل کرده سپس لیمو ترش تازه درآن ریخته و میل شود.

منبع: قلم نیوز
انتشار یافته: ۳
امیر رفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
0
0
سلام بنده ۳۵سال درگیر بیماری پسوریازیس بودم که توانستم با ازمایش و امتحان بر روی مواد غذایی (تنها استفاده از یک نو ع مواد غذایی و طبیعی بطور کامل بیماری را کنترل و اثرات ان در بدنم از بین ببرم و معالجه شوم چنانچه لازم باشد حاضرم مشورت بدهم تا انشاالله سایر همنوعان هم معالجه شوند
هادی یزدانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
آقای رفیعی سلام میتونید به من کمک کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
0
0
لطفن اگه میشه بگفن چجوری برطرف کردین این بیماری رو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: