کد خبر: ۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
کره‌شمالی در حال رسیدن به موشک هسته‌ای با توانایی رسیدن به خاک آمریکاآژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در نخستین ارزیابی رسمی خود درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به کمیته سنا گفت که این کشور در حال دستیابی به یک موشک مسلح اتمی است که می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد.
ژنرال وینسنت استوارت، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی و "دن کوتس"، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در جریان حضور در کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا درباره تهدیدهای جهانی، به بررسی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی پرداختند. این نشست دو روز پس از آزمایش موشک بالستیک میان برد از سوی کره شمالی برگزار شد.

اگرچه آمریکا پرتاب موشک از سوی کره شمالی را تایید کرده اما کارشناسان آمریکایی نسبت به این مساله شک دارند که این نوع جدید از سوخت جامد بتواند با این آزمایش‌های اندک برای استفاده در موشک کارایی داشته باشد. تولید سوخت جامد بسیار سخت است.

پیونگ یانگ روز یکشنبه هفته گذشته نیز یک موشک میان برد آزمایش و اعلام کرد که این راکت می‌تواند کلاهک اتمی حمل کند.

ژنرال استوارت گفت: این آزمایش‌های به کره شمالی اجازه می‌دهد تا گامی نزدیکتر به سمت هدف اجتناب ناپذیرش که همان سوار کردن کلاهک اتمی بر روی موشک و هدف قرار دادن آمریکاست، برسد. 

وی ادامه داد:‌ اگر اجازه دهیم تا کره شمالی به این اقداماتش ادامه دهد، در نهایت در مسلح کردن موشک به کلاهک اتمی و هدف قرار دادن آمریکا موفق می‌شود. با وجود آنکه نمی‌توان پیش بینی کرد که این قابلیت را چه زمان به دست می آورد، اما کره شمالی این مساله را تایید کرده و در راه انجام این کار است. آنها علم فیزیک را می‌دانند و می‌توانند از آن برای طراحی موشک‌های خود استفاده کنند.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفت: کره شمالی یک چالش امنیتی جدی برای آمریکاست که می‌تواند تهدید مستقیمی برای کشور باشد.

ژنرال کوتس نیز گفت: آزمایش موشکی روز یکشنبه نشان دهنده ظرفیت‌های موشکی کره شمالی است و با بررسی این آزمایش‌های در کنار آزمایش‌های سال 2016 و آنهایی که قبل‌تر صورت گرفته و همچنین موشک بالستیکی که از زیردریایی شلیک می‌شود، می‌تواند نتیجه گرفت که این کشور در حال متنوع کردن توان موشکی و اتمی خود است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: