کد خبر: ۷۸۱۸
تعداد کل نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
خودرویی که از نظر طراحی و فنی با بسیاری از خودروهای سوپراسپرت دنیا رقابت بسیار تنگاتنگی خواهد داشت. نام این خودرو فینیکس (Phoenix) است.

 به تازگی تصاویری نه چندان واضح از یک خودروی سوپراسپرت در شبکه‌های مجازی منتشر شده است. خودرویی که طبق گفته مدیران این شرکت اولین سوپراسپرت ساخته شده در ایران است. خودرویی که از نظر طراحی و فنی با بسیاری از خودروهای سوپراسپرت دنیا رقابت بسیار تنگاتنگی خواهد داشت. نام این خودرو فینیکس (Phoenix) است. فینیکس به معنای سیمرغ  و توسط شرکت سیروان موتورز طراحی و ساخته شده است. خودرویی که تمام مراحل ساخت آن بدست مهندسین شایسته و تلاشگر ایرانی ساخته شده است.

14

هدف این شرکت ورود به دنیای فناوری و تکنولوژی های نوین در زمینه های مختلف نظیر ساخت ربات‌های صنعتی، طراحی و ساخت خودروهای سوپر اسپرت و تولید انرژی پاک است.

تولید فینیکس محدود به چند دستگاه در سال برای بازار داخلی و خارجی است و بعد از آن سیروان موتورز خودروی سوپر اسپرت دیگری طراحی و در دست ساخته قرار خواهد داد. نام این خودرو از الهام گرفته از پرنده شاهین است. این پرنده در ایران باستان نماد قدرت و تعالی است همچنین از آیرودینامیک خوب این پرنده در طراحی بدنه این خودرو الگو برداری شده است تا علاوه بر استفاده از نماد ایران کهن به جهت بیان قدمت این کشور، طراحی فنی بدنه نیز تهی از ابتکار و خلاقیت نباشد. این سوپر خودرو تماما بر اساس اصول مهندسی مدرن صنعت خودروسازی و با الگوی کیفیت و منطبق بر معیارهای استاندارد جهانی در این صنعت، طراحی و در حال پیش رفت است.

15

سیروان موتورز از شش سال قبل زیرساخت‌های لازم را برای تولید فینیکس آماده کرده و از سال گذشته پروژه ساخت سوپر اسپرت را به جدیت به پیش برده است. پلتفرم فینیکس با رعایت کلیه استانداردهای فنی، با ترکیبی از متریال الیاف با کیفیت کربن، کربن کولار، آلومینیوم و تیتانیوم طراحی شده است و از نظر فنی توسط یک شرکت بزرگ خودروسازی آلمانی در آلمان مورد ارزیابی و بررسی قرارگرفته و موفق به تایید این شرکت معتبر شده است. در ادامه به معرفی بخش از مشخصات فنی این خودرو می پردازیم.

سیستم تعلیق

فینیکس مجهز به سیستم تعلیق فوق پیشرفته ی نیمه مستقل الکترومغناطیسی Double A arm multi link با الهام از خودروهای مسابقه ای فرمول یک (F-R-I-C-S ) است، سیستم تعلیق هوشمند فینیکس علاوه بر فرمان پذیری و کنترل قابل توجه در سرعت بالا و تماس موثر لاستیک چرخ بر سطح جاده و عملکرد سریع سیستم، خودرو سریعتر و پایدارتر خود را با جاده هماهنگ می کند و نوسانات و ارتعاشات وارد به چرخ ها را به خوبی جذب و آن را تبدیل به انرژی می کند. همچنین از کمک های مغناطیسی و سیستم کنترل داینامیک لحظه ایی بهره می برد تا پایداری و لذت رانندگی و ایمنی بالایی به این سوپراسپرت ببخشد.

16

شاسی

شاسی فینیکس سه تیکه و کاملا طراحی شده برای سیروان موتورز است، بخش میانی که کابین است، از الیاف با کیفیت کربن(C-F-R-P) و کربن کولار بوده در ستون ها و استراکچر داخلی کابین از آلیاژ تیتانیوم استفاده می شود، پارت جلوی و عقب شاسی نیز از آلیاژ آلومینیوم بوده که موجب کاهش وزن چشمگیری در این خودرو می شود.

دیسک ها

 فینیکس از دیسک های پیشرفته ی C –Si-C سرامیک کربنی برخودار است که موجب حذف سیستم های کمکی ترمز و کاهش وزن این قطعه به میران 50 درصد شده و عملکرد ترمز را به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت تا 30 درصد افزایش می دهد و کاملا بدون صدا و در شرایط بد آب و هوایی بسیار موثر هستند.

17

پیشرانه

این خودرو از دو پیشرانه ی قدرتمند به صورت هیبرید برخوردار است، پیشرانه ی اول این خودرو برای بازار داخلی و خارجی متفاوت در نظر گرفته شده است، برای بازار خارجی از یک پیشرانه ی بنزینی 8 سیلندر 6.2 لیتری با دو توربو شارژر  استفاده شده است. پیشرانه دوم به صورت انحصاری توسط سیروان موتورز ساخته شده است. این پیشرانه ی هیبرید از سیستم پیشرفته ی Hight Tech-Flow Tech (هوای فشرده) با نام اختصاری C-A-H-S (کمپرس ایر هیبرید سیستم) است که یکی از دستاوردهای نوین شرکت و صنعت خودرو سازی است که به صورت کاملا انحصاری در دنیا در اختیار سیروان موتورز است.

گیربکس

فینیکس مجهز به گیربکس دو کلاچه بلوک الومینیوم 7 سرعته است.

رونمایی و تصاویر منتشر شده

سوپراسپرت در حال تکمیل مراحل خود است و تا زمان رونمایی رسمی امکان انتشار عکس های کامل از این محصول وجود ندارد، در غیر این صورت بعد از انتشار عکس، رونمایی رسمی معنایی نخواهد داشت ولی به تدریج تصاویری از قسمت های مختلفی برای پاسخ به کنجکاوی هموطنان عزیز در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

به دلیل دشواری های پروژه با توجه به تمام محدودیتها و سیاست شرکت برای حفظ کیفیت، در حال حاضر تاریخ دقیق رونمایی مشخص نشده است، اما تلاش شرک این است که با سه شیفت تایم کاری هر چه زودتر محصول را به صورت رسمی در سال جدید رونمایی کند.

انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
0
0
از پراید خوب تره . یا باز سمنده عجیب غریبش کردن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
انشاالله همیشه موفق باعث افتخار ایران و مردم باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
اووووووووووووف، خداییش خوشگله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
اون دوستمون که مبگه اوووف خداییش خوشگله دقیقا چیو میگه ؟
پارچه روی ماشین منظورشه یا کله اون آقاهه
ما که چیزی نمی بینیم والا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: