کد خبر: ۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
لیگ قهرمانان آسیا؛

تاج: هر پیروزی نمایندگان ایران 6 امتیاز دارد

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه هر برد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 6 امتیاز دارد، گفت: سه امتیاز برای پیروزی در زمین مسابقه و سه امتیاز دیگر در رده بندی ایران برای کسب سهمیه آینده این رقابت هاست.
مهدی تاج در حاشیه دیدار سپاهان و النصر امارات در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، افزود: ادعای ناامنی که از سوی عربستان و امارات مطرح شده است، کاملا بی اساس و مواضع فوتبال ایران همان مواضعی قبلی است.
وی درباره تامین امنیت این مسابقات بیان داشت: امنیت این مسابقات به خوبی تامین شده است و امارات و قطر زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا میزبان ایران بودند، از میزبانی تهران و اصفهان برای دیدارهای هایی که با تیم نفت و سپاهان داشتند، تشکر کردند. این نشان دهنده این است که در ایران امنیت کامل از هر لحاظ برقرار است.
رئیس سازمان لیگ فوتبال درباره روند برگزاری این مسابقات افزود: با مدیران باشگاه سپاهان و بازیکنان جلسه ای برگزار کردیم و نکاتی را درباره بهتر برگزار شدن مسابقات بیان شد. البته اصفهان و تبریز میزبانان خوبی برای این مسابقات هستند.
تاج تاکید کرد: همچنین در گفت و گو با بازیکنان به آنها یاد آور شدم که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باید مشکلاتی که در باشگاه های خودشان دارند، فراموش کنند. زیرا آنها نمایندگان ایران در این مسابقات هستند و باید تمام تمرکز خود را به دیدارهای پیش رو معطوف کنند.
وی افزود: به بازیکنان گوشزد کردم اگر در زمین فرصتی را از دست دهند، به دلیل نگرانی ها و استرس مسابقات داخلی است و با تمرکز می توانند بر این مشکلات غلبه کنند.
تاج با اشاره به چگونگی امتیازبندی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر بازی که تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان پیروز شوند، 6 امتیاز به ایران داده می شود. 3 امتیاز برای پیروزی در زمین مسابقه است و 3 امتیاز دیگر در رده بندی ایران برای سهمیه آینده لیگ قهرمانان آسیا.
وی افزود: در رنگینگ فوتبال آسیا 70 درصد امتیازات به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اختصاص دارد و تنها 30 درصد به موفقیت تیم های ملی هر کشور تعلق می گیرد. لذا موفق شدن باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در افزایش رنکینگ ایران کمک شایانی می کند.
تاج درباره تسهیلات سازمان لیگ فوتبال برای باشگاه های ایران گفت: در مرحله اول نمی توانیم کاری انجام دهیم اما با صعود باشگاه ها به مرحله بعدی، حتما تسهیلات ویژه ای در نظر می گیریم.
تیم فوتبال سپاهان در نخستین مسابقه خود در جام قهرمانان آسیا موفق به شکست دو بر صفر حریف اماراتی شد تا با سه امتیاز صدرنشین گروه نخست این رقابت ها شود.
نظرات بینندگان