کد خبر: ۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
معاون سفیر استرالیا در ایران:

چابهار باقابلیتهای فراوان مکانی مناسب برای سرمایه گذاران استرالیایی است

چابهار- ایرنا- معاون سفیر استرالیا در ایران گفت: چابهار با موقعیت راهبردی و دارا بودن ظرفیت ها و قابلیتهای فراوان ترانزیتی، تجاری و اقتصادی مکانی مناسب برای فعالیت سرمایه گذاران استرالیایی است.
'تیم پترسون' یکشنبه شب در نشست و دیدار با عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: قبل از تحریم ها در میان کشورهای خاورمیانه استرالیا بیشترین روابط تجاری و اقتصادی را با ایران داشته است.
وی ادامه داد: برای توسعه بهتر روابط بازرگانی، اقتصادی و تجاری در سال جاری میلادی وزیر بازرگانی استرالیا به ایران سفر می کند و در این سفر هیات های اقتصادی نیز برای بازدید از ظرفیت های چابهار و امضای تفاهم نامه ها به این منطقه سفری خواهند داشت.
عضو هیات مدیره سازمان مناطق آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز در این نشست گفت: کشور استرالیا از فرصت پیش آمده در روزهای پساتحریم می تواند برای سرمایه گذاری در این شهرستان نقش مهمی داشته باشد.
پیمان فروزش اظهار داشت: تکنولوژی های پیشرفته تولیدی و صنعتی کشور استرالیا به خصوص در پزشکی از راه دور، دامپروری و آب شیرین کن زمینه های خوبی هستند که انتقال و سرمایه گذاری آن در منطقه آزاد چابهار سبب توسعه اقتصادی دوجانبه خواهند شد.
وی ادامه داد: استرالیا می تواند از این فرصت استفاده و حجم بالایی از سرمایه گذاری های خارجی خود را در این منطقه انجام دهد.
وی با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری استرالیا و منطقه آزاد چابهار بیان کرد: با توجه به تسریع در ایجاد زیرساخت های بندری، گردشگری و ترانزیتی و تقاضای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف، سرمایه گذاران استرالیایی می توانند به صورت مشترک نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.
معاون سفیر استرالیا به همراه 'ویلیام لادر' دبیر دوم سفارت استرالیا در ایران در این سفر از طرح توسعه بنادر شهید بهشتی و شهیدکلانتری، کوههای مریخی، شرکت پتروشیمی نگین مکران و سواحل زیبای چابهار دیدن کردند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است. 
نظرات بینندگان