کد خبر: ۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
وزیر کشور:

امنیت ایران پایدار است

وزیر کشور گفت: حل معضلات و آسیب های اجتماعی و همچنین مشکلات اقتصادی تنها با تکیه بر ظرفیت مردمی ممکن است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با خیرین امنیت و هم اندیشی و پاسداشت از برترین های مکنا افزود: مشکلات فعلی اقتصادی ناشی از ساختار غلط و مدیریت نامتاسب و وابستگی به نفت است که به همین دلیل وضعیت خوبی نداریم و رهبری چاره کار را تکیه بر مردم دانشتند.

وی ادامه داد: عنصر اول اقتصاد، مردمی کردن اقتصاد است چرا که با تمرکز بر توانمندی و ظرفیت مردم اقتصاد درست می شود و اگر جز این راه را پیش بگیریم که البته پیش از این انجام داده ایم، موفق نخواهیم بود.

رحمانی فضلی به آسیب های اجتماعی و جلسه سه ساعته با مسئولان اجتماعی و سران قوا با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حل معضلات اجتماعی و آسیب ها تکیه بر ظرفیت مردم است همان طور که در دنیا چنین است و ما این مهم را قبول داریم اما در عمل ساز و کار آن را فراهم نکرده ایم بر این اساس با تکیه بر اجتماعی کردن مردم، معضلات حل می شود.

وی افزود: سالانه چندین هزار نفر از معتادان را درمان می کنیم ؟ این در حالی است که بیش از 85 درصد این به ظاهر درمان شده ها بار دیگر به اجتماع برمی گردند این در حالی است که همه باید پای کار باشند و امنیت پایدار در کنار مردم معنا می یابد به همین دلیل نیروی انتظامی و مردم باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و باید مردم را به کمک نیروی انتظامی آورده و در این زمینه مشارکت داشته و به آنها شیوه کار را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه کلید مساله اعتیاد ، باور مردم و مشارکت عینی و واقعی است، گفت: باید در کنار مردم و در خدمت آنها باشیم و به عنوان صندوق پس انداز به آن ها نگاه نکرده و با آن ها صادق باشیم.

وزیر کشور گفت: امنیت کشور ما به موجب حمایت مردم از نظام و انقلاب است و همه معاندین و دشمنان اطراف از پول، سیاست ،تجهیزات و تجربه برای ایجاد نا امنی در کشور بهره می گیرند و این گفته براساس اسناد و اعترافات گرفته شده است اما به رغم همه این ها نتوانسته اند امنیت را خدشه دار کنند.

رحمانی فضلی افزود: همواره مردم در صحنه عمل در کنار سپاه و نیروی انتظامی بوده اند و امنیت کشور را مدیون آن ها هستیم براین اساس می توانیم بگویم امنیت در کشور از نوع پایدار است.

وی گفت: با تدابیر ناجا و وزارت کشور ، تجربه نوین سازماندهی مردم در امنیت با موفقیت آزمون شده است که در این راستا دستورالعمل هایی آماده شده براین اساس این سرمایه اجتماعی را پای کار امنیت می آوریم.

رحمانی فضلی با اشاره به ابعاد مختلف کربلا، گفت: می توانیم از چشمه های جوشان معرفت، فداکاری و مردانگی عاشورا بهره بگیریم چرا که عاشورا برای ما و برای همه زمان ها است و باید از این چشمه سیراب شده ، درس گرفته و مهیا شویم تا این حادثه را به عنوان پیروان عاشورایی، عملی کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: سراسر عاشورا درس معرفت ، ایستادگی، امر به معرف و نهی از منکر است و صحنه آزمون بزرگ کسانی است که ایمان دارند و استوارند. عاشورا قلعه بلند صدر اسلام تا کنون است که البته امتداد آن انقلاب و پیروی از ولایت است که ارزش های اسلامی را بوجود آورده است.

نظرات بینندگان