کد خبر: ۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه آمریکا اقدام به تاسیس یک هتل بسیار مجلل و گرانقیمت در ساختمانی تاریخی در فاصله بسیار نزدیکی به کاخ سفید کرده است.



به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، این هتل متعلق به دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا در حالی هشت هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر این کشور افتتاح شده که به مدت دو سال تحت یک برنامه نوسازی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار قرار داشت.

هر چند که کارکنان این هتل ۲۶۳ اتاقی با نام "هتل بین‌المللی ترامپ" برای آنچه که "افتتاحیه غیررسمی" این هتل خواندند مراسم پر سروصدایی برگزار نکردند اما حدود ۴۰ معترض مخالف با کاندیداتوری ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مقابل این هتل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این هتل که در آن سوئیتی با اجاره شبی ۲۰ هزار دلار موجود است در فاصله کمتر از یک مایلی کاخ سفید در خیابان پنسیلوانیا قرار دارد. این هتل در داخل سومین ساختمان مرتفع واشنگتن موسوم به "دفتر قدیمی ۱۸۹۹"واقع است.

ترامپ در توئیتر نوشت، در کنار این ساختمان توقف کرده تا "از همه مردان و زنان بزرگی که برای این هتل سخت کار می‌کنند، تشکر کند."

معترضان نیز به برخی از مواضعی که ترامپ در طول کمپین انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ کرده از جمله وعده او برای ساخت دیواری در مزر مکزیک با آمریکا اعتراض کردند.

یک سازماندهنده این اعتراض به نام اندرو کاسترو از بالتیمور گفت: ما اینجا هستیم تا دیواری علیه نژادپرستی بسازیم.

دختر ترامپ به نام ایوانکا که برای حصول قرارداد اجاره ۶۰ ساله‌ای برای تاسیس این هتل با دولت آمریکا مذاکره و بر فرآیند نوسازی و طراحی این هتل نظارت کرده، گفت، این پروژه یک سال زودتر از موعد و با بودجه‌ای کمتر تکمیل شده است.

قرار است ماه آینده میلادی مراسم افتتاحیه بزرگی برای این هتل برگزار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: