کد خبر: ۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

سامانه ثبت فیلمنامه درصداوسیما افتتاح شد

سامانه ثبت طرح و فیلمنامه در سازمان صداوسیما روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان این سازمان افتتاح شد
سامانه ثبت طرح و فیلمنامه که با نشانی scriptwritingpc.ir از امروز قابل دسترس است؛ به نویسندگان کمک می کند تا آثار خود را به دفتر طرح و نظارت مرکز گسترش فیلمنامه نویسی برسانند تا کارشناسی شده و در صورت امکان و تصویب تولید شود.
امین صدیقی رییس این مرکز در مراسم افتتاح سامانه یادشده گفت: با توجه به تاکید محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما از چند سال قبل درباره نوسازی نظام های تولید و فیلمنامه نویسی در زمینه ثبت طرح و فیلمنامه ، این سامانه طراحی شد.
وی افزود : در شرایط فعلی ثبت طرح و فیلمنامه در روند سازمان صداوسیما دشوار است؛ خیلی از استعدادها و ظرفیت ها در محدوده مراکز استانی می مانند و در تهران هم روش دریافت و بررسی طرح بیشتر سلیقه ای است.
صدیقی تاکید کرد: در این سامانه دریافت طرح تسهیل شده و بررسی آن نظام مند می شود؛ به این شکل که طرح اولیه، سیناپس و فیلمنامه کامل در این سامانه منسجم ثبت می شود و سامانه گام اول تدوین بانک هنرمندان نیز هست.
وی با اشاره به روند آغاز طراحی این سامانه نیز گفت: دوستان در بخش آی تی ( فناوری اطلاعات) شبکه پرس تی وی، همچنین همکاران مراکز استانی و مرکز پویانمایی صبا نیز همکاری کردند، اما طبیعتا این سامانه بعد از اینکه راه افتاد باید محک بخورد و ایرادات آن رفع شود.
امیر بوالی مدیر دفتر طرح و نظارت مرکز گسترش فیلمنامه نویسی نیز به عنوان مدیر این سامانه توضیحاتی در مورد روند ثبت فیلمنامه ها در این سامانه ارایه کرد و گفت: این سامانه مامنی برای دریافت هدفمند و هماهنگ فیلمنامه هاست.
وی افزود: این سامانه چند دسته سطح کاربری دارد؛ سطح کاربری برای افراد حقیقی که طرح خود را ثبت می کنند و سطح کارشناسان که فیلمنامه هایی را که به دست شان رسیده کارشناسی می کنند که تهیه کننده ها هم جزو این دسته می توانند باشند.
وی ادامه داد: مبادی ورود فیلمنامه در این روند نیز متفاوت است؛ فیلمنامه هایی از مبادی گروه های فیلم و سریال شبکه ها در سامانه ثبت می شود و فیلم نامه هایی را افراد حقیقی در این سامانه می توانند ثبت کنند.
نظرات بینندگان