کد خبر: ۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

کنفرانس تجاری آفریقا 2016 در مصر آغاز به کار کرد

کنفرانس تجاری آفریقا 2016 با هدف توسعه و تقویت مناسبات اقتصادی میان کشورهای این قاره پهناور و ایجاد فضای لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی امروز (شنبه) در شهر شرم الشیخ مصر آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع مصر، این نشست بزرگ اقتصادی-تجاری تحت عنوان آفریقا 2016 امروز با سخنان عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر کار خود را آغاز کرد و تا روز یکشنبه نیز ادامه خواهد داشت.
بر اساس پایگاه ایندیپندنت مصر، در این هم اندیشی بیش از یک هزار و 500 شخصیت از جمله رییسان جمهوری سودان، نیجریه، توگو، گابن و گینه استوایی به همراه نخست وزیر اتیوپی و شماری از مقام های ارشد کشورهای آفریقایی در بخش های تجارت و سرمایه گذاری حضور خواهند داشت.
رهبران و نمایندگان سازمان های منطقه ای و بین المللی توسعه و نیز نمایندگان جامعه تجاری مصر و بخش انرژی، فناوری اطلاعات، بازرگانی، کشاورزی، بهداشت و اقتصاد در کشورهای مختلف آفریقایی در این نشست شرکت خواهند کرد.
بر اساس وبسایت این کنفرانس به نقل از عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر، قرار است این میزگرد شمار زیادی از سیاستمداران و بازرگانان قاره آفریقا و جهان را برای بحث و بررسی راه های تقویت تجارت و سرمایه گذاری بین المللی در آفریقا و نیز ایجاد فضای لازم با محوریت بخش خصوصی گرد هم جمع کند.
به گفته سیسی، نشست روزهای شنبه و یکشنبه فرصتی برای کشف راه های جدید بهره برداری از پتانسیل های رشد و نیز برگزاری بحث های سودمند درباره چگونگی تقویت سرمایه گذاری، ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از توسعه خواهد بود.
این نشست با همکاری بازار مشترک شرق و جنوب آفریقا (کومسا) وابسته به کمیسیون اتحادیه آفریقا سازمان دهی شده است.
بر اساس اظهارات سیسی، نشست مذکور مقدمه ای برای ایجاد منطقه آزاد تجاری سه گانه میان سه نهاد کومسا، جامعه شرق افریقا و جامعه توسعه جنوب آفریقا خواهد بود که نشست مربوط به آن در تاریخ 10 ژوئن در شرم الشیخ برگزار خواهد شد.
قرار است رییس جمهوری مصر در حاشیه این اجلاس با سران آفریقایی و مقام های عالی رتبه شرکت کننده دیدارهایی داشته باشد.
بر اساس پایگاه خبری استار افریکا، مجدی غفار وزیر کشور مصر روز جمعه بر تدابیر امنیتی اتخاذ شده در آستانه آغاز به کار این کنفرانس نظارت کرد. 
پایگاه خبری الیوم السابع مصر اعلام کرد که در حدود هزار نیروی امنیتی و چندین فروند بالگرد نظامی تامین امنیت این اجلاس را بر عهده خواهند داشت.
نظرات بینندگان