کد خبر: ۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

یک کشته و 5 گروگان در پایتخت ارمنستان

عملیات گروهی از مردان مسلح در شهر ایروان پایتخت ارمنستان که یکی از مراکز مهم پلیس را با خواسته استعفای تمامی اعضای دولت بامداد امروز (یکشنبه) اشغال کردند، یک کشته بر جای گذاشته و هنوز پنج نفر نیز گروگان هستند.
 مردان مسلح بامداد امروز (یکشنبه) با ورود ناگهانی به مرکز پلیس منطقه «اره بونی» آن را تحت کنترل و هفت نفر را گروگان گرفتند که پس از آغاز مذاکرات دو نفر را آزاد کردند.
بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس ژنرال وارطان یغیازاریان معاون پلیس کشور ارمنستان در حال مذاکره با مردان مسلح است و ماموران و نیروهای امنیتی نیز در شرایط آماده باش قرار دارند تا در صورت تسلیم نشدن مردان مسلح، برای آزادی گروگان ها اقدام کنند.
عملیات تخلیه ساختمان های مسکونی،استقرار یگان های حرفه ای نیروی داخلی وزارت کشور همراه نفربرهای زرهی از جمله اقدام های انجام گرفته ماموران در محل است که در صورت خودداری مردان مسلح از تسلیم شدن در جریان مذاکره، اقدام به حمله کنند. 
سرویس امنیتی ارمنستان همزمان اعلام کرده است که اطلاعات انتشار یافته مبنی بر وجود شورش گسترده مردان مسلح برای اجرای کودتا نادرست است و فقط یک ساختمان پلیس اشغال شده است.
مردان مسلح از دولت ارمنستان خواسته اند، ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد کنند که گفته می شود در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است.
وی براساس رای یک دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات به تحمل دو ماه زندان محکوم شده است. 
در برخی گزارش ها نیز اعلام شده که مردان مسلح در صدد اشغال همزمان چند ساختمان پلیس بوده اند که عملی نشده است. 
نظرات بینندگان