کد خبر: ۴۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی

سرپرست اداره امور فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از کم فروشی و گران فروشی محصولات سلامت محور به عنوان خط قرمز سازمان نام برد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی، با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

رستمی ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.
نظرات بینندگان