کد خبر: ۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی:

اسکی و ورزش های زمستانی سال موفقی داشت

رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی با اشاره به موفقیت های این رشته در سال ۱۴۰۲ گفت: با این تلاش و پشتکاری که در جوانان ورزشکار می‌بینیم به آینده این رشته ها امیدواریم.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، عباس نظریان در خصوص عملکرد این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ با اشاره به دستاوردهای این رشته گفت: سال ۱۴۰۲ سال پرکار وموفقی برای اسکی و ورزش های زمستانی بود و دستاوردهای مختلفی از جمله کسب دو مقام ارزشمند نایب قهرمانی آسیا و مسابقات هاکی روی یخ جام اتحادیه زنان امارات توسط تیم ملی بانوان هاکی روی یخ، کسب مدال برنز تیم ملی هاکی روی یخ بانوان در کاپ توسعه هاکی روی یخ زنان جهان،کسب بهترین نتیجه تاریخ ادوار گذشته کشورمان در اسکی صحرانوردی المپیک زمستانی جوانان ، کسب دو مدال ارزشمند برنز در رقابتهای قهرمانی آلپاین جوانان آسیا و درخشش نماینده اسکی ایران در المپیک زمستانی ناشنوایان با کسب رتبه های چهارم، پنجم، ششم و هفتم و … را می توان نام برد.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ را با جدیت در بخش آموزش و تداوم برگزاری دوره های مربیگری در پیست اسکی توچال آغاز کردیم. همزمان اردوها و رقابتهای انتخابی هاکی روی یخ نیز برگزار می شد و در بخش برون مرزی نیز تیم دونفره اسکی آلپاین ایران به رقابتهای بین المللی در روسیه اعزام شد.

نظریان ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب رخ داده در این سال بازگشایی پیست اسکی شمشک پس از مدت ها بود و نقطه قوت و دلگرم کننده در این موضوع رونمایی از دستگاه بالابر ساخت ایران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر بود. همچنین از دیگر اتفاقات بزرگ در این سال می توان به آغاز فعالیت رشته کرلینگ در ایران اشاره کرد که جای رشد و توسعه زیادی دارد.

رییس فدراسیون اسکی و ورزش های زمستانی عنوان کرد: کسب عناوین مختلف توسط نمایندگان کشورمان که یکی از اهداف فدراسیون است در این سال نیز به خوبی دنبال شد. در همین راستا سمانه بیرامی باهر موفق شد نماینده فنی فدراسیون جهانی اسکی (TD) شود.انتخاب حاج عیسی ساوه شمشکی به عنوان عضو افتخاری فدراسیون جهانی اسکی نیز از دیگر اتفاقات خوب سال ۱۴۰۲ بود.

وی افزود: آنچه در سال ۱۴۰۲ به صورت آشکارا مشاهده شد درخشش بانوان و درخشش جوانان در میادین مختلف برون مرزی بود، اتفاقی که می توان آن را به فال نیک گرفت و به آینده اسکی و ورزش های زمستانی امیدوار شد. تاریخ سازی جوانان ما در رقابتهای بین المللی و عملکرد درخشان و تحسین برانگیز به ویژه بانوان هاکی روی یخ نشان از این دارد که سرمایه گذاری در این بخش به خوبی جواب داده است و با حمایت از این پتانسیل های قوی ان شاالله آینده درخشانی در انتظار اسکی و ورزش های زمستانی خواهد بود.
نظرات بینندگان