کد خبر: ۴۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

انتشار نتایج امتحانات نهایی دی‌ماه تا پایان امروز

طبق اظهارات رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش احتمالا تا اواخر وقت امروز، نتایج امتحانات نهایی دی ماه دانش آموزان منتشر می‌شود.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا, فرخ طبری، درباره آخرین وضعیت انتشار نمرات امتحان نهایی دی ماه دانش آموزان اظهار کرد: تقریبا دو روز پیش نمرات تحویل داده شده و داده‌های خروجی تصحیح اوراق اعلام شده است اما هنوز نتایج برای دانش آموزان در سامانه my.medu.ir نمایش داده نمی‌شود.

وی درباره چرایی عدم نمایش نتایج توضیح داد: مسائل مربوط به بخش‌های فنی و فناورانه مقداری زمان بر شده است اما در حال رصد آن و پیگیری هستیم. پیش بینی می‌کنیم و امیدوار هستیم که نتایج طی امروز منتشر شود.

رئیس اداره آزمون‌های مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه با توجه به کمبود وقت برای ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها، آیا با سازمان سنجش در این رابطه رایزنی شده است؟، عنوان کرد: بله ما به ضرورت کار اشراف داریم. با سازمان سنجش و دانشگاه آزاد صحبت شده است تا آنها به صورت مشروط برای ثبت نام با متقاضیان همکاری کرده و ثبت نام را انجام دهند و نهایتا پس از اعلام نتایج، متقاضیان نمرات خود را به دانشگاه ارائه دهند.

طبری درباره نحوه اطلاع از نمرات امتحانات نهایی نیز بیان کرد: متقاضیان برای دیدن نتایج باید به پنجره واحد خدمات دولت رفته و از آنجا وارد سامانه my.medu.ir شده و نتایج امتحانات را ببینند. نکته مهم این است که درخواست رسیدگی به اعتراضات باید در همان پنجره مشاهده نمرات ثبت شود.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است پس از اعلام نتایج، افرادی که نسبت به نتایج اعتراض دارند هرچه سریع‌تر اعتراض خود را در سامانه ثبت کنند، افزود: طبق آیین نامه موجود، فرصت اعتراض مجموعا از زمان درخواست تصحیح مجدد تا آمدن نمرات جدید و ثبت و اعلام آن طی پنج روز انجام می‌شود. بهتر است پس از اعلام نمرات، هرچه سریع تر افرادی که نسبت به نمرات خود اعتراض دارند، آن را ثبت کنند.
نظرات بینندگان