کد خبر: ۴۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

مشکل ارزی برای واردات خودرو نداریم

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان که مشکل ارزی به معنای عام برای واردات خودرو نداریم، گفت: یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که ظرف ماه آتی است و امیدواریم بانک مرکزی طی دو تا سه هفته آینده ارز مناسب را به سرعت اختصاص دهد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اقتصاد آنلاین، مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت در جمع خبرنگاران درخصوص صحبت‌های منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر این که اختصاص ارز برای واردات خودرو به صلاح نیست، گفت: برنامه دولت و وزارت صمت قطعا واردات خودرو است، این روند امسال با قطعیت در حال انجام است و در بودجه سال آینده هم دیده شده و بدون خلل انجام خواهد شد.

وی افزود: مشکل ارزی به معنای عام نداریم، در بحث تخصیص با بانک مرکزی جلساتی داریم که بتوانیم روند تخصیص را تسریع کنیم. طی دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت‌ها ارز داده‌ایم، اعلام هم کرده‌ایم که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که ظرف ماه آتی است که بتوانیم عدد قابل توجهی ارز تخصیص دهیم که با بانک مرکزی در این عدد به جمع‌بندی رسیده‌ایم که انشاءالله بتوانیم تخصیص را سریع‌تر انجام بدهیم.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: حداقل پتانسیل واردات ۴۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال را داریم، البته به شرطی که بانک مرکزی در دو سه هفته آینده ارز مناسب را به سرعت تخصیص دهد.
نظرات بینندگان