کد خبر: ۴۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

تابلوی خیابان علی سلیمانی نصب شد

نامگذاری خیابان علی سلیمانی انجام شد و حالا خیابانی در نزدیکی ساختمان خانه تئاتر و مجموعه تئاتر شهر به نام این هنرمند است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، مدتی پیش بحث نامگذاری خیابانی به نام زنده‌یاد علی سلیمانی مطرح شد و قرار بود این نامگذاری طی مراسمی برگزار شود اما چند روزی است که تابلوی خیابان علی سلیمانی نصب شده و خیابان «پشن» در حد فاصل بین خیابان فلسطین جنوبی و برادران مظفر (صبای جنوبی) به نام هنرمند علی سلیمانی نامگذاری شده است. این خیابان، موازی خیابان زنده‌یاد خسرو شکیبایی است که پیش از این نامگذاری آن انجام شد.

بر اساس پیگیری ایسنا ظاهرا قرار است مراسمی هم برای این نامگذاری برگزار شود که هنوز جزییات آن مشخص نشده و فعلا در مرحله هماهنگی و برنامه‌ریزی است.

علی سلیمانی ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بازی درنمایش‌هایی همچون «شکار روباه»، «خنکای ختم خاطره» ، «چشم به راه میرغضب» ، «عزیز مایی» ، «ترن»، «سه خانه کوچک» و نمایش اجرا نشده «روز حسین» و ... برای مخاطبان تئاتر خاطره‌ساز است.

تماشاگران سینما بازی او را در فیلم‌هایی چون «تنگه ابو قریب»، «بی‌پولی»، «نجات‌یافتگان»، «قارچ سمی»، «خاله سوسکه» و... به یاد دارند و بازی‌های او در مجموعه‌های تلویزیونی «وضعیت سفید»، «پایتخت ۴»، «سقوط یک فرشته»، «داستان یک شهر» در ذهن تماشاگران مانده است.

او دو نمایش «مردی در آینه» و «مکعب» را  هم کارگردانی کرده بود.

این بازیگر مرداد سال ۱۴۰۰ به دلیل ابتلا به کرونا در ۵۱ سالگی درگذشت.
نظرات بینندگان