کد خبر: ۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
رئیسی:

وحدت کشورهای اسلامی بسیار مهم است

رئیس جمهور گفت: کسی که جلوی آتش بس در غزه را گرفته است آمریکایی ها هستند و امروز دنیا باید چهره اصلی و واقعی آمریکا را بشناسد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از سفر به ریاض در فرودگاه مهرآباد با اشاره به برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی با موضوع فلسطین اظهار کرد: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه مصداق کامل جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

وی با بیان این‌که «سفر به ریاض به دعوت رئیس سازمان کنفرانس اسلامی انجام می‌شود» یادآور شد: در روزهای ابتدایی شروع جنگ طوفان الاقصی درخواست تشکیل جلسه را دادیم که به دلایلی با تاخیر مواجه شد و امروز برگزار می‌شود.

رییس‌جمهور کشورمان گفت: این سفر به دعوت رییس سازمان همکاری‌های اسلامی یا همان رییس کنفرانس اسلامی که ریاست دوره‌ای آن با پادشاه محترم عربستان است، انجام می‌شود. نشستی با موضوع فلسطین در ریاض برگزار می‌شود. ما چند روز بعد از آغاز مسئله فلسطین درخواست برگزاری سریع این نشست را داشتیم اما بنا بر دلایل مختلف با تاخیر برگزار شد. نشست امروز با حضور سران کشورهای اسلامی در ریاض برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوع بسیار مهمی است برای امت اسلامی و بشریت. فریاد ملت فلسطین از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از نسل‌کشی این رژیم، بلند است. جنایت علیه بشریت در غزه مصداق کامل جنایات جنگی است. حقیقتا جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اگر جنایت علیه بشریت نباشد، پس چه مصداقی می‌تواند داشته باشد.

وی با بیان این‌که «آمریکا مدام پیام می‌دهد دامنه جنگ گسترش نیابد در صورتی که ماشین جنگی در غزه در اختیار آمریکایی‌هاست» گفت:کسی که جلوی آتش بس در غزه را گرفته است آمریکایی ها هستند و امروز دنیا باید چهره اصلی و واقعی آمریکا را بشناسد.

رئیسی تاکید کرد: بمباران غزه باید سریعا متوقف، محاصره رفع و راه‌های ارسال کمک‌ها باز شود. امروز وحدت کشورهای اسلامی بسیار مهم است. میدان غزه به هیچ وجه میدان سخن نیست باید میدان عمل باشد. امروز وحدت کشورهای اسلامی بسیار مهم است.
نظرات بینندگان