کد خبر: ۴۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
مخبر:

هیچ دستگاهی به اندازه وزارت بهداشت موقعیت ایجاد رضایتمندی بین مردم را ندارد

در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد نظام سلامت در دولت سیزدهم مرور و بر تامین منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام و رفع چالش های موجود تاکید شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند، با قدردانی از تلاش ها، خدمات و ایثارگری های این وزارتخانه در مبارزه با بیماری کرونا در دولت سیزدهم تاکید کرد: کادر درمان کشور با روحیه بسیجی و جهادی در مبارزه با بیماری کرونا در حوزه درمان و واکسیناسیون حیاتی دوباره به کشور به ویژه در حوزه اقتصاد و اشتغال بخشیدند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به آمار بالای فوتی های کرونا به میزان ۷۵۰ نفر در روز و کمبود دارو و همچنین عدم پوشش سراسری واکسیناسیون در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، ادامه داد: دولت مردمی توانست با اراده راسخ و کمک و همراهی مردم علاوه بر واکسیناسیون سراسری میزان فوتی های کرونا را به صفر برساند و گرد مرگ را از چهره کشور پاک کند.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دوران شیوع کرونا برای نظام سلامت کشور مقطعی تاریخ ساز بود که توانست در حوزه ارتقا تجربیات درمانی و حاکمیت فرهنگ ایثار و جهاد، کشور را تا دهه های آینده بیمه کند.
وی افزود: اقدامات بسیار بزرگ این وزارتخانه در دو سال گذشته از جمله افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، بیمه همگانی بصورت رایگان، قرار دادن داروهای بیماری های صعب العلاج در دفترچه بیمه و اقدامات در حوزه ناباروری تنها بخشی از دستاوردهای بزرگ این وزارتخانه در این دولت است.
مخبر با تاکید بر ضرورت افزایش رضایتمندی مردم در تمامی حوزه ها افزود: اقدامات وزارت بهداشت می تواند کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که با ایجاد زیرساخت ها و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد در بدنه این وزارتخانه تا تحول اساسی و رضایتمندی نهایی مردم راه زیادی باقی نمانده است.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت موظف به حل مسائل مالی این وزارتخانه برای پیشبرد طرح های درمانی، بهداشتی و دارویی است چرا که معتقدیم هیچ سرمایه گذاری مهم تر از حوزه سلامت جامعه نیست.
بهرام عین اللهی نیز در این جلسه به تشریح اقدامات، دستاوردها و خدمات وزارت بهداشت در ۱۲ راهبرد اساسی در بخش های تقویت نظام پیشگیری و تغییر رویکرد از درمان محوری به پیشگیری محوری، پوشش حداکثری بیمه پایه سلامت و توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی و درمانی، تثبیت‌ پرداختی از جیب مردم در حوزه دارو و اجرای طرح دارویار، تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم و تقویت نظام پیشگیری، ارتقای سطح سلامت مردم از طریق تدوین برنامه جامع مراقبتی، ارتقای سطح سواد سلامت، توانمندسازی در جهت مراقبتهای سلامت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توسعه عادلانه خدمات درمانی با تمرکز بر مناطق محروم و کمتر برخوردار، توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش علوم علوم پزشکی با هدف مرجعیت، حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، توسعه، ترویج و نهادینه سازی طب ایرانی–سنتی و توسعه روابط بین اللملی در حوزه سلامت پرداخت.
در ادامه این جلسه نیز معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش هایی جداگانه و با جزئیات در خصوص اقدامات معاونت های ذیربط خود در راستای ۱۲ راهبرد وزارت بهداشت ارائه کردند و از اتمام ۱۱۰ پروژه جدید با ۴۱۰ هزار مترمربع فضای درمانی و ۴۸۰۰ تخت بیمارستانی جدید خبر دادند.
نظرات بینندگان