کد خبر: ۴۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

کاهش قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۸۴۳ دلار و ۸ سنت رسید.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از رویترز، بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را برای ششمین روز پیاپی در روز دوشنبه کاهش داده و به پایین‌ترین رقم طی 7 ماه گذشته رسانده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 کاهش به 1843 دلار و 8 سنت رسید، یعنی پایین‌ترین رقم‌ از دهم مارس. قیمت معاملات آتی طلا در بازار آمریکا هم 0.3 درصد پایین آمده و به 1859 دلار و 70 سنت رسیده است.
طلا بیشترین کاهش هفتگی را از ژوئن 2021 در هفته گذشته تجربه کرد و سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را هم با 3.7 درصد کاهش قیمت به پایان رساند.
ارزش دلار به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده است. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد تورم در این کشور در ماه اوت آرام‌تر شده و شاخص قیمت هزینه‌کرد مصرف شخصی که شاخص مورد نظر فدرال رزرو است، طی سه ماه گذشته به طور متوسط حدود 2 درصد بوده است.
جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت با توجه به پایین آمدن فشار تورم و نزدیک شدن آن به شاخص رسمی، بانک مرکزی احتمالاً روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
بازارها 45 احتمال می‌دهند نرخ بهره یک بار دیگر تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد و 43 درصد هم پیش‌بینی می‌کنند این سیاست در نیمه اول 2024 آرام‌تر شود.
قیمت نقره امروز با 2.03 درصد کاهش به 22 دلار رسید و پلاتین با 0.11 درصد افزایش، 908 دلار و 91 سنت معامله می‌شود.
نظرات بینندگان