کد خبر: ۴۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
قالیباف:

شورای راهبری نظارت بر برنامه هفتم در لایحه پیش‌بینی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی تشکیل شورای راهبری برنامه هفتم توسعه با ترکیبی از مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی بر اجرای این برنامه خبر داد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در روند بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به تذکر چند تن از نمایندگان بیان کرد: تاکنون نمایندگان چندین تذکر در خصوص مواردی دادند که همه این موارد توسط معاونت قوانین و نظارت مجلس در آخرین روز اعمال می‌شود. یکی از این تذکرات مربوط به بحث قراردادهای خارجی است که حتما اصل 81 درخصوص آنها رعایت می‌شود. هر اتفاق مالی قطعا گردش خزانه دارد و اگر در بخشی هم نیامده باشد حتما گردش خزانه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تذکر بعدی بحث ارائه گزارش است که مانند بودجه این موضوع لحاظ شده و گزارشات به صورت سه ماهه یا سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت این موضوع را لحاظ می‌کند. در بحث تنظیم آیین‌نامه‌ها نیز معاونت قوانین و نظارت در جاه‌هایی که ذکر نشده باشد آن را تصحیح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه نیز پیش بینی شده تا یک شورای راهبری برنامه با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود که در جای خود مورد بحث قرار می‌گیرد. در خصوص آیین‌نامه‌ها نیز تاکید شده که پس از تصویب و ابلاغ برنامه تا قبل از سال 1403 زمان‌بندی تهیه آیین‌نامه‌ها معین گردد.
نظرات بینندگان