کد خبر: ۴۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

رباتی که قطعی برق را پیش‌بینی می‌کند

یک ربات جدید می‌تواند قطعی برق را قبل از وقوع پیش‌بینی کند. این دستگاه ارزیابی‌های شبکه برق را ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر می‌کند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از آی‌ای، یک شرکت جدید تجزیه و تحلیل شبکه برق در واترلوی کانادا قصد دارد قطعی برق را قبل از وقوع با استفاده از ربات پیش‌بینی کند.

برای اولین بار در جهان

در وب‌سایت این شرکت آمده است: انرزا(Enerza) اولین شرکت در جهان است که ابزار ارزیابی خطر مشروط از طریق نظارت رباتیک خودکار روی سیم برق را در اختیار ارائه دهندگان خدمات برق قرار می‌دهد.

این شرکت امیدوار است که فناوری رباتیک آن، شبکه‌های برق را ایمن‌تر و قابل اطمینان‌تر کند. این شامل ایجاد شرایط کار در خطوط کم خطرتر و کارآمدتر نیز می‌شود.

آنسون میتلند، مدیر ارشد فناوری این شرکت می‌گوید: ما در تلاش هستیم تا کاری جدید انجام دهیم که قبلاً انجام نشده است. با داشتن چنین دستگاهی شما کارگران را از محیط‌های کاری خطرناک دور می‌کنید.

افزایش ایمنی می‌تواند از تغییر بازرسی‌های حضوری و دستی به بازرسی‌های رباتیک حاصل شود. این به طور مؤثر عنصر خطای انسانی را حذف می‌کند و فرآیندهای خودکارِ ایمن‌تر را امکان‌پذیر می‌کند.

میتلند افزود: متداول‌ترین روش بازرسی شبکه برق در حال حاضر عمدتا به صورت دستی انجام می‌شود.

راه‌حل Enerza می‌تواند بسیاری از پیشرفت‌های فناورانه را برای انجام کاری که قبلا توسط انسان انجام می‌شد، ترکیب کند.

میتلند توضیح داد: «این ربات می‌تواند از پروانه‌های خود برای پرواز به سمت خط برق استفاده کند و می‌تواند آن را دوباره متصل کند. ضمن اینکه از چیزهایی مانند دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های عمق و سپس ترکیبی از دوربین‌های استریوسکوپی برای اندازه‌گیری فواصل استفاده می‌کند.

پیش‌بینی اختلالات

شرکت Enerza می‌گوید ربات جدیدش می‌تواند زیرساخت‌های خراب و مشکلات احتمالی شبکه برق مانند رشد انشعابات بیش از حد نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به این ترتیب می‌تواند هر گونه اختلال را حتی قبل از وقوع پیش‌بینی کند.

این راه حل جدید همچنین مقرون به صرفه و بسیار کارآمد است.

در وب‌سایت این شرکت آمده است: ما به شرکت‌ها این امکان را می‌دهیم که نه تنها کل شبکه را پوشش دهند، بلکه به آنها کمک می‌کنیم هزینه‌ها را حداقل ۱۲۲۰ برابر کاهش و بازده را حداقل تا ۲۰۰ درصد افزایش دهند.

بهتر از همه، تمام داده‌های این شرکت به راحتی در لحظه در دسترس هستند.

وب‌سایت این شرکت می‌گوید: در مقایسه با روش‌های دیگری که در حال حاضر برای مدیریت استفاده می‌شود، لازم نیست منتظر بمانید تا داده‌ها پردازش شوند و به شما تحویل داده شوند، بلکه از طریق سایت به داده‌های شبکه در لحظه دسترسی خواهید داشت.

این شرکت یک ماموریت بلندپروازانه دارد که آن را در رقم زدن آینده‌ای پایدار و بدون قطعی برق می‌داند. قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری شبکه از دغدغه‌ها و اولویت بالایی برای تاسیسات برق و عموم مردم است.

شرکت Enerza اولین راه حل فناورانه برای قطعی برق نیست. در سال ۲۰۲۲، شرکت دولتی شبکه برق چین یک سیستم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرد که مشکلات برق را در فرآیندی که قبلاً ۶ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشید، تنها در سه ثانیه حل می‌کرد.

نوآوری‌ها در فناوری‌های شبکه برق، کارآیی انرژی و عملیات مستمر را تضمین می‌کنند که زندگی را برای همه افراد، امن‌تر و راحت‌تر می‌کند.
نظرات بینندگان