کد خبر: ۴۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در پی تصمیم سیاست پولی غیرمنتظره چین برای تقویت روند احیای اقتصادی، افزایش یافت.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۱ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با هفت سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت شب گذشته با ۶۰ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۶۸ سنت کاهش، بسته شده بود.

قیمت نفت پس از آن بالا رفت که بانک مرکزی چین، نرخ بهره تسهیلات وام ۴۰۱ میلیارد یوان (۵۵.۲۵ میلیارد دلار) به بعضی از موسسات مالی را ۱۵ واحد کاهش داد و از ۲.۶۵ درصد، به ۲.۵۰ درصد رساند.

آمار تولید صنعتی و خرده فروشی چین که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد اقتصاد این کشور ماه گذشته به میزان بیشتری کند شده و فشار بر رشد شکننده را مضاعف کرد و مقامات را واداشت برای تقویت فعالیت اقتصادی، نرخ‌های سیاست کلیدی را کاهش دهند.

با وجود آمار اقتصاد کلان ضعیف چین، اشتهای این کشور برای نفت تغییری نکرده است. تولید پالایشگاهی چین در ژوییه، ۱۷.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و پالایشگاه‌ها سطح تولید را برای تامین تقاضای داخلی در فصل سفرهای تابستانی و بهره بردن از سود خوب صادرات سوخت، بالا نگه داشتند.

عامل دیگری که از رشد قیمت‌های نفت حمایت کرد، آماری بود که نشان داد اقتصاد چین در آوریل تا ژوئن، رشد سریع‌تری داشته و صادرات خودرو و ورود گردشگران، کندی احیای تقاضای مصرفی در دوران پساکرونا را جبران کرد.

در این بین، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت و گاز طبیعی مناطق بزرگ نفت شیل آمریکا، در سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از ماه مه رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش تولید نفت آمریکا ممکن است محدودیت عرضه جهانی نفت را که با اقدام گروه اوپک پلاس در کاهش داوطلبانه تولید به وجود آمده است، تشدید کند.
نظرات بینندگان