کد خبر: ۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

بزرگترین پرچم عزای حسینی کشور در تهران برافراشته شد

بزرگترین پرچم عزای حسینی با نام «یا حسین» بر فراز عظیم‌ترین سازه برافراشته و نخستین عزاداری و سینه زنی امام حسین(ع) در کوشک باغ هنر انجام شد.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از ایسنا,  ششمین دوره آیین سیاه پوشان ماه محرم با عنوان «سلام بر حسین» با حضور سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر، پرویز سروری، نایب رئیس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران برگزار شد. 

سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در مراسم «سلام بر حسین» گفت: این مناسبت و هنگامه، به ما در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد این مجال و افتخار را می‌دهد که همچون سنوات اخیر و در آستانه و استقبال از محرم آیین سفره داری برای سیدالشهدا را با برافراشتن بیرق حسینی به اهالی شهر خبر دهیم و چاووش خوان آغاز ماه عزا باشیم.  

حجازی بیان کرد: در پرتو این عَلم خون فشان است که سنت‌های اعتقادی ما به بار نشسته، منطق حیات ما، فهم روزآمد بخود گرفته سبک زندگی ما پذیرای عفاف، حیا و پاکدامنی شده و فلسفه‌ی ما برای گذار از بن‌بست‌ها با سرخی شهادت درآمیخته. اینک و اکنون با استعانت از ذات ربوبی و استجازه از صمصام منتقم امام عصر بلندای تهران را با شعار الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتل عطشانا به زینت پرچم حسینی آراسته می‌سازیم، صلی الله علیک یا ابا عبدالله.  

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جملات کوتاهی گفت: امیدوارم به برکت شور حسینی بتوانیم در تمام بلاد اسلامی به بهترین شکل ندای حسین را در دنیا بلند نگه داریم، زیرا هر چه که داریم از سرور شهیدان است. حضرت امام(ره) فرمودند محرم و صفر را زنده نگه دارید تا انقلاب زنده بماند. اصلا، اسلام با نام حسین(ع) زنده ماند. انقلاب ما با فریاد نام یاحسین در خرداد سال ۱۳۴۲ و ماه محرم آغاز شد و به انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ انجامید. در جبهه‌های جنگ آنچه بیش از هر چیز هیجان می‌آفرید نام حسین(ع) بود. امروز هم آنچه بیش از همه چیز شور و هیجان می‌آفریند نام حسین است. امیدوارم باز هم با همین نام، انقلاب مان را جلو ببریم و به دست حضرت ولیعصر (عج) برسانیم.  

ششمین دوره آیین سیاه پوشان ماه محرم با عنوان «سلام بر حسین» با مرثیه خوانی مرشد میرزا علی و عرض ادب حسین خلجی به امام حسین(ع) و نخستین مراسم سینه زنی عزاداری ابا عبدالله حسینی همراه بود. 

همچنین در این مراسم از سه پیر غلام امام حسین(ع)، حاج اکبر بازوبند، حاج آقا هاشمی و حاج آقا محسن حافظی تقدیر شد و خادمان آستان قدس رضوی این مراسم را با پرچم‌های حرم امام رضا(ع)، سیدالشهدا(ع)، حضرت زینب (س) و قمربنی هاشم متبرک کردند. 

بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، مجلس شبیه خوانی دهه اول محرم هر شب از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در بوستان آب و آتش در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار خواهد شد. 
نظرات بینندگان