کد خبر: ۴۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
عذرخواهی مجدد مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛

سرنوشت 18 مصدوم حادثه پله برقی مترو شهید بهشتی+توضیحات شهرداری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: بررسی‌های کارشناسی و جمع‌بندی نظرات متخصصان کمیسیون سوانح تا این لحظه بیانگر آن است که نقص فنی در گیربکس دلیل حادثه پله برقی مترو ایستگاه شهید بهشتی در عصر روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد بوده است.
شکوفه نعمتی، قلم‌نیوز: مسعود درستی درباره حادثه  ۲۳ خرداد در ایستگاه متروی شهید بهشتی که ساعت ۱۷:۱۲ در پله برقی رخ داد، افزود: بر اساس بررسی‌های اولیه در کمیسیون سوانح، دلیل این حادثه، نقص فنی در اتصالات گیربکس پله برقی بوده؛ اما موارد دیگر نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به تعمیر و نگهداری پله‌های برقی در مترو داریم گفت: سال گذشته شاهد این بودیم که روغن‌های پله‌برقی‌ها سه سال تعویض نشده بود اما با توجه به اینکه این مسئله ممکن بود عمر مفید و کیفیت این پله‌ها را پایین بیاورد، در همان موقع یک گام بزرگ برداشته شد و این اقدام را برای همه پله‌برقی‌های مترو انجام دادیم.

درستی تصریح کرد: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برای تعمیر و نگهداری پله‌برقی‌ها همانند سایر تجهیزات تلاش می‌کند تا تجهیزات با بالاترین ایمنی و کارایی در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن عذرخواهی مجدد بابت حادثه رخ‌داده در مترو شهید بهشتی گفت: مسافرانی که از خط ۳ به خط یک مترو وارد شدند در پله برقی رو به بالا دچار این سانحه شدند و ۱۸ نفر دچار مصدومیت شدند که ۱۱ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و هفت نفر به بیمارستان منتقل شدند همچنین از هفت مسافر مصدومی که به بیمارستان منتقل شده بودند تاکنون تنها یک نفر از بیمارستان ترخیص نشده است.

درستی خاطرنشان کرد: تا آخرین لحظه پیگیر مداوای این شهروند خواهیم بود زیرا توجه به ایمنی و سلامت مسافران از اولویت‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه است و تلاش می‌کنیم تا چنین حوادثی در آینده رخ ندهد.
نظرات بینندگان