کد خبر: ۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

ورود دو فرمانده ارشد نظامی ایران به ‌سیستان‌

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و ‌فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه سیستان شدند.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از خبرآنلاین، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه سیستان شدند.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرز مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بارها اشاره شد حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرزها برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گاهی اختلافی بین دو مرزبان پیش افتد که موضوع مهمی نیست و کاملاً در کنترل بوده است؛ همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلط هستند، تا هر جا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد مقررات بین‌المللی را احترام بگذارد احترام متقابل می‌بیند و حسن همجواری به جا می‌آوریم ولی اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.
مرزبانی جمهوری اسلامی ایران , ارتش , تکاوران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران , کشور افغانستان , طالبان , استان سیستان و بلوچستان , 

وضعیت مرز سیستان بسیار آرام است

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرزهای مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی رخ می‌دهد، طوری که روز گذشته تیراندازی بی‌جایی از سوی کشور همسایه اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد. جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی تصریح کرد: به کشورهای همسایه می‌گوییم مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید. در حال حاضر وضعیت مرز بسیار آرام است؛ شب گذشته هیچگونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرد.

حدود ساعت ۱۰ صبح ۶ خرداد ماه نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن همجواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان فراجا مواجه شدند.
نظرات بینندگان