کد خبر: ۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

رشد ۱۰ برابری تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۱۰ برابری -معادل ۹۱۲ درصد- داشته است.
به گزارش قلم نیوز و به نقل از اکوایران، در معاملات روز شنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۲،  شاخص بورس  تهران ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته تنزل کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۲۵۱ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش ۱۲ هزار و ۹۱ واحدی در رقم ۷۸۰ هزار و ۸۱۵ واحدی ایستاد.

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش ۴۵۱ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افت ۲ هزار و ۴۵۰ واحد به سطح ۱۴۲ هزار و ۲۰ واحد رسید.
خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  منفی شد و هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۱۰ برابری -معادل ۹۱۲ درصد- داشته است.

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن ۹۹  میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای شتران، شستا و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی   به نمادهای حکشتی، وشهر، وسدید و خمهر اختصاص داشت.
نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و کگل نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، حکشتی و کنور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای سرچشمه، ساوه و ددانا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، گدنا و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.
ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۳ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومان بود که ۳۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۸ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۱ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسید.
بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) برای چهارمین روز کاری متوالی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۳۳ میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و حکشتی رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خگستر و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.
بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد ۶۹۴ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۰۳ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد کرمان و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.
عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۸۸ نماد صف خرید داشتند و ۱۳۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۰ درصدی نسبت به روز قبل به ۷۸۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۷ درصدی به ۵۲۰ میلیارد تومان رسید.

نظرات بینندگان