کد خبر: ۴۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

کاهش چشمگیر آمار تصادفات منجر به فوت در منطقه۹

با روان سازی و ایمن سازی در معابر منطقه۹ شهرداری تهران، تصادفات منجر به فوت کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش قلم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه با انجام مجموعه اقدامات روانسازی و ایمن سازی، موفق به کاهش ۲۵ درصدی آمار فوتی و جرحی تصادفات در غرب پایتخت در سال ۱۴۰۱ شد.
وی افزود: در طول سال گذشته نشست‌های تخصصی متعددی با پلیس راهور به منظور تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی با هدف پایش و ممیزی ایمنی در معابر بزرگراهی و شریانی منطقه برگزار و ضمن بررسی علل موثر  بر رخداد حادثه، راهکارهای اجرایی متناسب ارائه و برتمرکز اقدامات ترافیکی منطقه بر دو موضوع ایمن سازی و روانسازی ترافیکی تاکید شد. شهردار منطقه۹ عنوان کرد: درخصوص ایمن سازی علاوه بر خط کشی محوری، نسبت به آشکار سازی ۷۵ تابلوی راهنمای مسیر، نصب ۱۰۰۰عدد گل گاردریل در معابر بزرگراهی، نظم دهی و ایجاد پیوستگی تابلوهای هدایت مسیر، نصب و مرمت ۳۴۰تابلو اخباری ، انتظامی و اخطاری و مرمت و نصب ۲۰۰شاخه گاردریل اقدام شد. 
مرتضوی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از موارد مورد تاکید برای تامین ایمنی در معابر بزرگراهی، ایمن سازی نقاط تفکیک کننده و جناغی ها بود که با نصب و مرمت ۲۰ ست کامل کاشن تانک و استوانه ارتجاعی در بزرگراه شهید متوسلیان انجام شد. 
وی توضیح داد: با توجه به لزوم حفظ سرعت مطمئنه در کندروهای شمالی و جنوبی بزرگراه شهید متوسلیان، رینگ داخلی و خارجی میدان آزادی و بلوار استادمعین براساس دستورالعمل ها و مصوبات ابلاغی معاونت حمل و نقل و ترافیک ، با احداث ۱۲ سرعتکاه آسفالتی این مقاطع آرام‌سازی شد. 
این مقام ارشد شهری در منطقه۹ یادآور شد: همچنین در راستای روانسازی جریان حرکتی خودروها، اجرای طرح‌های متعدد اصلاح هندسی و ایمن سازی به منظور کاهش نقاط حادثه خیز منطقه نیز در اولویت اجرایی قرار گرفت. 
شهردار منطقه ۹در خاتمه گفت: احداث تبادل تندرو به کندرو در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید متوسلیان قبل از پل شیر پاستوریزه - اصلاح هندسی سه راه بوتان - اصلاح هندسی سه راه آذری - تعریض بزرگراه آیت الله سعیدی حدفاصل خيابان شهيد نوري نياركي تا خيابان شهيد دستغيب- اصلاح هندسی و افزایش ظرفیت معبر در ابتدای بزرگراه آیت الله سعیدی - ایمن‌سازی مسیر ویژه اتوبوس های تندرو در بزرگراه آیت الله سعیدی - اصلاح هندسی و ایمن‌سازی بزرگراه شهید متوسلیان در محدوده خیابان درخشنده – ایمن سازی گذرگاه های عرضی عابرپیاده در بلوار استاد معین از جمله اقدامات موثر بر روانسازی و ایمن سازی در غرب پایتخت است که به منظور کاهش حوادث و سوانح رانندگی در سال ۱۴۰۱ اجرا شدند.
نظرات بینندگان