کد خبر: ۴۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

تهیه اطلس دختران دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از صدور ۱۰۰۰ مجوز کودکستان در شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰۰ ظرفیت هنرستانی جدید در سال تحصیلی جاری ایجاد شده است.

مسعود بهرامی در نشستی خبری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این اداره کل طی یک سال اخیر از جمله توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه پرورشی، گسترش فعالیت‌های دانش آموز محور، ارتقای مراکز رفاهی فرهنگیان، توسعه ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، تنوع بخشی به محیط‌های تربیت و یادگیری اظهار کرد: اتفاق خویی که هفته گذشته شاهد آن بودیم ارسال کاروان فجر شامل تجهیزات بهداشتی و ورزشی به تک تک مدارس بود و ۹۵۰ اتاق بهداشت تجهیز و ۸۰ هزار قطعه لوازم ورزشی برای ۲۷۰۰ مدرسه ارسال شد.

وی افزود: افتتاح مراکز محلی یادگیری در حوزه سوادآموزی، صدور مجوز هزار کودکستان ها در حوزه تعلیم و تربیت کودک، ایجاد بیش از ۴۰۰۰ ظرفیت هنرستانی جدید نیز از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه رتبه عالی را در قالب پروژه مهر کسب کردیم گفت: در حوزه کودکان استثنایی اتفاق خوبی که رخ داده آغاز سنجش بدو ورود به تحصیل سال آینده است که یک ماه و نیم است آغاز شده است. در حوزه مدارس غیردولتی، ظرفیت مدارس غیردولتی ارتقاء یافت و امکان استفاده‌ از نوبت دوم برای مدارسی که متقاضی بودند، فراهم شد.

بهرامی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ سند مالکیت برای مدارسمان اخذ شده که در این حوزه رکورد دار هستیم. رسیدگی به تخلفات اداری تسریع شده است. همچنین پنج مدرسه سمپاد جدید راه اندازی شده است.

تهیه اطلس دختران دانش آموز برای سال آینده

وی همچنین به سه رویکرد کلان در این اداره کل اشاره کرد و گفت: رویکرد نخست تکریم منابع انسانی است. هیچ سرمایه‌ای بالاتر از نیروی انسانی نداریم و هدف ما حفظ، تکریم و توانمندسازی آنهاست. رویکرد دوم ما شفاف سازی است و تلاش می‌کنیم به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل شویم. رویکرد سوم جوانگرایی در سپردن مسئولیت ها بوده است. تهیه اطلس دختران دانش آموز برای سال آینده در دستورکار ماست.

شناسایی ۱۰ ملک مازاد در شهرستانهای تهران که امکان بهره‌برداری ندارند 



مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پاسخ به پرسشی درباره مولدسازی املاک در شهرستان های تهران گفت: مولدسازی اتفاق مبارکی است که در سنوات گذشته هم رخ می‌داده اما اخیرا به طور کامل منعکس نشد. دستگاه دولت املاک مازادی دارند که به دلایل مختلف امکان بهره برداری از آنها وجود ندارد. به عنوان مثال ملکی در فضای صنعتی داریم که با منطقه مسکونی فاصله زیادی دارد و امکان بهره برداری ندارد. اینها تبدیل به احسن می شوند و در اختیار اداره کل نوسازی قرار می‌گیرند تا صرف ساخت مدرسه شوند. ۱۰ ملک را در مرحله اول شناسایی کردیم که شرایط واگذاری داشتند.

بهرامی ادامه داد: پروژه های نیمه کاره و مورد نیاز در شهرستان ها هم شناسایی شدند و شامل حدود ۴۰ پروژه بود. متاسفانه این دو در سامانه مولدسازی جدا نشده بودند و این ابهام را ایجاد کرد که خیرسازها قرار است به فروش برسند که اشکال برطرف شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در میان ۳۲ استان و بعد از خراسان رضوی بیشترین نیاز به نیروی انسانی را داریم و به عبارتی دیگر بیشترین کمبود نیروی انسانی را داریم گفت: سهمیه ها برای آزمون استخدامی اسفندماه بر اساس نیاز استان‌ها درنظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران همچنین درباره وضعیت تراکم دانش آموزی در شهرستان های تهران اظهار کرد: شهرستان‌های تهران مهاجرپذیر است و حجم زیادی از مهاجرت ها را شاهدیم. سرانه دانش آموزی ما ۳۲.۴ است. این عدد تراکم آموزشی ماست، البته مدارس ما عمدتا دونوبته هستند و گویی هر فضایی با دوبرابر ظرفیت استفاده می‌شود.

بهرامی افزود: به لحاظ سرانه نیاز به کمک بسیاری داریم. در سال جاری بیش از ۹۰ پروژه در کل استان افزوده شده است.

وی درباره برنامه‌های این اداره کل برای جبران کیفیت یادگیری گفت: به جز اوایل مهر، هفته پنج روزه کامل آموزشی نداشتیم. قطعا آموزش مجازی، کیفیت آموزش حضوری را ندارد. به شورای مدارس اختیار دادیم از ظرفیت پنجشنبه ها برای جبران یادگیری استفاده کنند تا افت کیفیت یادگیری را جبران کنیم. مدرسه باید آخرین اولویت برای تعطیلی ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تا ۲۸ آبان ماه سال جاری، ۹۷۴ هزار و ۴۱۰ دانش آموز دولتی و ۱۰۶ هزار دانش آموز غیردولتی مشغول به تحصیل داریم اظهار کرد: ۳۱ هزار و ۳۹۳ کلاس دولتی و ۶۴۸۲ کلاس غیردولتی داریم. تقریبا همه مدارس عادی شهری ما دونوبته هستند. ۳۲۷۰ مدرسه دولتی و ۱۲۰۸ مدرسه غیردولتی داریم.

بهرامی ادامه داد: ما سامانه گرمایشی نزدیک ۱۴۰ مدرسه را به روز رسانی کرده ایم. در تعدادی از مدارس نیز هم اکنون مشغول کار بر روی سامانه های گرمایشی هستند.

نظرات بینندگان