کد خبر: ۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

تردد روان در جاده‌های کشور

در حال حاضر در برخی محورهای کشور بارش برف و باران وجود دارد اما در محورهای چالوس و هراز و آزادراه تهران – شمال و تردد روان است و البته از بعدازظهر امروز بارش برف و باران در برخی نواحی البرز و تهران آغاز می‌شود.

طبق آخرین اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های کشور که تا ساعت ۹ امروز (سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه) به‌روزرسانی شده،  در برخی از محورهای استان‌های مازندران، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران و در برخی از محورهای استان‌های گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی بارش باران وجود دارد.  همچنین محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد مداخلات جوی است.

در حال حاضر تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (مسیر رفت و برگشت) تردد روان است. محورهای چالوس و آزادراه تهران - شمال که به‌دنبال بارش سنگین برف و ریزش روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه مسدود شده بودند، روز گذشت بازگشایی شدند.

همچنین در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های پایانه شهید کلانتری و پل فردیس و در برخی از مقاطع محور شهریار – تهران ترافیک سنگین است.

محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال و محور خرم‌آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محور شریانی ریگان – ایرانشهر و محورهای غیرشریانی خوانسار – بوئین  و کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه‌های چری، تاراز و شاه منصوری) مسدود است.

در عین حال با توجه به شرایط جوی همچنان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری خودداری شود؛ کما اینکه هواشناسی اعلام کرده از بعدازظهر امروز برای نواحی جنوبی دامنه‌های البرز (تهران، ‌ سمنان) بارش‌ها آغاز خواهد شد و از فردا نیز به مدت سه روز در برخی نقاط کشور به‌ویژه تهران وزش نسبتا شدید باد رخ خواهد داد.

در این زمینه ایمان محرابی‌نیا -مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور- به ایسنا گفت: با توجه به شرایط  بارشی به هموطنان توصیه می‌شود پیش از آغاز سفر با سامانه ۱۴۱ ارتباط بگیرند، همچنین تجهیزات زمستانی خود را از قبیل زنجیر چرخ و برف‌پاک‌کن و باک سوختشان برررسی کنند.

نظرات بینندگان