کد خبر: ۴۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

طرح دارویار به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دارویار به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: اتفاق خوبی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رخ داد کمک به بیماران صعب‌العلاج است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بیماران در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۲ این رقم به ۷۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیریم تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

ابراهیمی عنوان کرد: برای این اعتبار تنها مساله بیماران صعب‌العلاج مطرح نیست بلکه پنجره‌ای گشودیم تا بیماران دیابتی پیشرفته، خاص، سرطانی و COPD(انسدادی مزمن ریه) را در بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲، اعتبارات خاصی است که برای پزشک خانواده و سیستم ارجاع در نظر گرفته شده است، گفت: این درحالیست که در بودجه ۱۴۰۱ چنین اعتباری وجود نداشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف در بودجه ۱۴۰۲ این بوده که طرح دارویار نیاز به ۱۰۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دارد اما تنها ۶۹ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

ابراهیمی افزود: با این اوصاف قطعا سال آینده با مشکلات دارو مواجه خواهیم بود چون اگر مجلس این رقم را اصلاح نکند با چالش روبرو می‌شویم.

وی اظهار کرد: اشتباهی که شده پول دارویار را از محل هدفمندسازی یارانه در نظر گرفتند و این درحالیست که ۱۰ درصد هدفمندسازی یارانه‌ها مربوط به توسعه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و تقویت ساختار نرم‌افزاری و سخت افزاری بهداشت است.

نظرات بینندگان