کد خبر: ۴۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

شرکت بیش از یک میلیون نفر در آزمون‌های سنجش مهارت

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در ۹ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر در آزمون‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده و بیش از ۱۰ هزار استاندارد مهارتی در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر تدوین شده است.

بر اساس گزارش عملکرد معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، طی ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۱۰۹ استاندارد مهارتی تدوین شده که ۴۸۲۲ استاندارد در حوزه صنعت، ۲۳۳۰ استاندارد در حوزه خدمات، ۱۸۴۹ استاندارد در بخش کشاورزی و ۱۱۰۸ استاندارد در بخش فرهنگ و هنر را شامل می شود.

۴۸ درصد استانداردهای تدوین شده مربوط به بخش صنعت و ۲۳ درصد مربوط به بخش خدمات بوده و بخش فرهنگ و هنر کمترین تعداد استاندارد را به خود اختصاص داده است.

طی این مدت همچنین ۶۷۸۱ استاندارد شایستگی و ۳۳۲۸ استاندارد شغلی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین شده است.

بر اساس این گزارش یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰۳ نفر داوطلب در آزمون سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۶۳۰ هزار و ۸۴۵ نفر مرد و ۵۴۵ هزار و ۶۵۸ نفر زن هستند.

اما در بخش برگزاری مسابقات مهارت نیز تیم نخبگان مهارتی کشورمان در مسابقات بین المللی ۲۰۲۲ شانگهای شرکت کردند که دستاورد آن کسب یک مدال طلا، یک مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار بود.

گسترش چتر مهارتی و توسعه عدالت آموزشی، گسترش مشارکت با بخش‌های دولتی و غیردولتی و اجرای دیپلماسی مهارت از دیگر اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت بوده و در این راستا به تدوین ۱۲۳۷ استاندارد مهارت با رویکرد دانش‌بنیان، کاهش زمان فاصله آزمون تا صدور گواهینامه مهارتی از ۴۵ روز به ۷ روز کاری، بهبود فرایند تمدید و تعویض گواهینامه‌های مهارتی، راه‌اندازی پایگاه اطلاعات علمی و پژوهشی و سامانه مدیریت آزمونگران مهارت اقدام کرده است.

شرکت بیش از یک میلیون نفر در آزمون‌های سنجش مهارت

نظرات بینندگان