کد خبر: ۴۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

فعالیت ۸۰ مرکز توانمندسازی کوثر در تهران

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از فعالیت ۸۰ مرکز توانمندسازی کوثر برای بانوان سرپرست خانوار در شهر تهران خبر داد.

مریم اردبیلی در آئین افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر و بهسازی و نوسازی ۴۰۰ معبر از بافت‌های فرسوده شهر تهران، گفت: منطقه ۱۷ جزو مناطق نمونه ما در حوزه بانوان بوده که تلاش چشمگیری در زمینه ارتقاء و توانمندسازی بانوان انجام داده است.

وی افزود: مجموعه‌های کوثر در حقیقیت زیرساختی هستند که برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار بکار گرفته شده‌اند. در همین راستا ما نیز تلاش کرده‌ایم که آنچه را که در خصوص مراکز کوثر تحویل گرفته‌ایم بهینه کنیم و ارتقاء دهیم.

اردبیلی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۶۰ مرکز کوثر داشتیم که ۵۰ مرکز فعال بودند اما در حال حاضر این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر شهرداران مناطق برای توسعه این فضا املاکی را خریداری و در اختیار این موضوع قرار داده‌اند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بازنگری فعالیت مراکز کوثر در سطح شهر تهران گفت: متاسفانه در گذشته به صورت مکفی از زحمات زنان سرپرست خانواری که در مراکز کوثر فعالیت می‌کردند قدردانی نمی‌شد. لذا پس از بازنگری این مراکز، رویه‌ها اصلاح شد و در حال حاضر در تمامی آنها قانون کار رعایت می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های شغلی در این مراکز تقویت شده و از ۷۵۰ ظرفیت شغلی امروز به ۱۴۰۰ ظرفیت شغلی رسیده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این ظرفیت افزایش پیدا کند. در حقیقت تلاش کرده‌ایم با ایجاد خطوط تولیدی و وجوه دیگر زمینه افزایش ظرفیت‌های شغلی در این مراکز را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: برای تعدادی از زنان سرپرست خانوار و بانوان زندانی شرایطی فراهم شد که در مراکز توانمندسازی کوثر فعال شوند. این زنان پس از پایان یافتن مدت حضورشان در زندان اصرار بر ادامه کار و مسیر ایجاد شده داشتند که این نشان از اعتماد و ایجاد اشتغال مناسب برای آنها بوده است. بانوان سرپرست خانوار در تهران گروه ارزشمند و ویژه‌ای برای ما هستند که این عزیزان با غیرت خود چرخ‌های معیشتی یک خانواده را می‌چرخانند. لذا از همه مسئولین شهرداری و سایر بخش‌ها برای ایجاد این ظرفیت بزرگ قدردانی می‌کنیم.

نظرات بینندگان