کد خبر: ۳۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

شرط رایگان شدن خدمات «بستری» برای مددجویان بهزیستی

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این مصوبه، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ بسیار ناچیزی پرداخت می‌کنند.

افسانه مشتری  با اشاره به اینکه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را مصوب کرد، اظهار کرد: رایگان شدن خدمات بستری برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در صورتی قابل اجراست که براساس نظام ارجاع باشد یعنی افراد از طریق پزشک عمومی به پزشک متخصص مراجعه کنند و از این طریق خدمات بستری رایگان می‌شود.

وی افزود: به دنبال همین مصوبه، سازمان بهزیستی پیگیر شد و اطلاعات مددجویان تحت پوشش را استخراج کرد و اکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار خانوار (جمعیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که دارای بیمه سلامت هستند) به سازمان بیمه سلامت معرفی شده‌اند تا زمانی که افراد به مراکز تحت نظارت سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند، تحت پوشش سازمان بهزیستی بودن آنها مشخص باشد.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیش از این مصوبه، مددجویان برای مراجعه به پزشک ۱۰ درصد از فرانشیز ویزیت، برای بستری ۱۰ درصد و ۳۰ درصد از فرانشیز سایر خدمات را پرداخت می‌کردند، تصریح کرد: به دنبال اجرای مصوبه هیات وزیران، مددجویان در زمان مراجعه به پزشک (ویزیت پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص) یا بستری مبالغ کمتری پرداخت می‌کنند.

مشتری ادامه داد: بخشنامه و تعرفه جدید خدمات درمانی برای استان‌ها ارسال شده تا مدیران استانی ضمن هماهنگی با ادارات کل بیمه سلامت و بیمارستان‌ها تحت پوشش نسبت به ارائه خدمت مناسب به مددجویان اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه این مصوبه مشمول چه نوع بیمارستان‌هایی است؟ گفت: این مصوبه تمام بیمارستان‌های دولتی و  بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت را شامل می‌شود.

نظرات بینندگان