کد خبر: ۳۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

۳۰ کیلومتر راه‌سازی در یزد با کمک خیرین

یک خیر راه و ترابری گفت: نزدیک به ۳۰ کیلومتر از جاده یزد-طبس به کمک خیرین ساخته شده که امید ما این است با اصلاح جاده‌ها، ایمنی افزایش یابد و شاهد کشته‌ها و تلفات کمتری در باشیم.

محسن صادقی درباره کمک به تامین منابع جهت اقدامات راهسازی بیان کرد: ما حضور خیرین را در کشور به‌خصوص در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و آموزش در این سال‌ها داشته‌ایم، اما در حوزه راه‌وترابری چه درحوزه احداث راه‌ها و چه در بحث راهداری و نگهداری جاده‌ها کمتر به خیرین توجه شده بود.  

وی ادامه داد: در کل کشور مجموعه‌های بزرگی هستند، اعم از مجموعه‌های صنعتی و معدنی و مجموعه‌های عمومی دیگری که همه به‌نوعی خودشان از راه‌ها منفعت می‌برند یا علاقه دارند که در حوزه راهداری کمک کنند. وجود انجمن خیرین توانسته این افراد را تشویق کند که در حوزه راه‌ها ورود کنند و راه را بسازند یا مرمت و نگه‌داری کنند، به امید افزایش ایمنی راه‌ها یا کاهش کشته شدن و صدمه دیدن مردم که خودش خیر و برکت زیادی دارد.

این خیر راه‌ساز خاطرنشان کرد: مجموعه‌های خصوصی زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند، برای مثال در یزد، یکی از این مجموعه‌ها در همکاری با انجمن خیرین، با وزارت راه مشارکت می‌کند که نزدیک به ۳۰ کیلومتر از جاده یزد-طبس ساخته شود؛  امیدمان این است که وقتی این جاده‌ها ساخته شود، ایمنی افزایش یابد و شاهد کشته‌ها و تلفات کمتری در جاده‌ها باشیم.

صادقی درباره نحوه فعالیت خیرین راه‌ساز توضیح داد: مجموعه‌های خیرین به دو شکل می‌توانند کمک کنند؛ یک شکل اینکه خیرین منابع مالی را تامین می‌کنند و در اختیار انجمن خیرین راه و ترابری قرار می‌دهند و انجمن از طریق پیمانکارها و مشاورهایی که می‌گیرد، به راهسازی و مرمت اقدام می‌کند، شکل دوم این است که خود خیر با منابع اعتباری که در اختیار دارد، به احداث جاده و نگهداری اقدام می‌کند و این کار هم به‌نوعی کمک اعتباری به وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایسنا،  انجمن خیرین راه و ترابری از سال ۱۳۹۳ اقدامات خود را آغاز کرده و در این مدت، خیرین حدود ۸۰۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی را مشارکت کرده و پروژه‌های متنوعی از جمله ساخت ۵۰۰ پل اجرا شده و نقاط حادثه‌خیز بسیاری اصلاح شده است. همچنین سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان توسط خیرین در حوزه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، رفع نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و احداث پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در راستای کاهش تلفات در روستاهای محروم صورت گرفته است.  

نظرات بینندگان